Totalhavererat flygplan i Skåne

Diskussion i 'Flygsäkerhet' startad av Fredrik, 30 Juni 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

  2. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Fy f*n... Ogillas...
     
  3. Mattsson

    Mattsson Ny medlem

    Kan bara instämma med Lennart, ogillas! Ingen rolig söndags känsla av det.. Tankarna går till alla anhöriga!
     
  4. zhaxxor

    zhaxxor Medlem

  5. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Usch, ingen kul att höra. Jag reagerade dock direkt på att det var en GA7. Det finns väl inte så många sådana i Sverige? Jag känner bara till att southsweden aviation har en. Jag har suttit i deras och den har exakt samma färger som den på kraschbilden. Har inte kunnat se något regnr på de bilder som cirkulerat i media idag för att kunna avgöra om det stämmer.

    Tankarna går till de anhöriga.
     
  6. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Som jag misstänkte, Sturup flygklubb meddelade via FB nyss att det var SE-MBO (enligt ovan) som var inblandad.
     
  7. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Något som hört något mer om detta? KSAK har inte skickat ut någon info vad jag vet. Var det en elev eller lärare etc?
     
  8. Simon

    Simon Aktiv medlem

    Stod väl nånstans att piloten varit och förnyat sitt cert. (gissar att han gjort en PC)
    Av det som stått i tidningarna så brann det i motorn när räddningstjänsten kom till platsen och eftersom de vittnen som intervjuats inte reagerade på nått ovanligt så gissar jag att motorn inte brann i luften.
     
  9. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Ok, tack! Antar att Rolf Björkman på KSAK skickar ut nåt när han kommer tillbaka (från en förmodad semester).
     
Laddar...

Dela sidan