Tvekar inför PPL

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Roger68, 14 Februari 2008.

  1. Roger68

    Roger68 Ny medlem

    Det är tur att jag går på mina teorilektioner, för efter ungefär 1 vecka så börjar jag tänka kommer jag verkligen att ha tid med flygning? Är det värt att lägga 80 000:- på ett cert? Kommer jag att störta och dö?

    Men efter varje lektion så får jag nytt blod och lusten kommer igen. Jag vet inte varför jag tvekar. En motorcyckel kostar ju lätt lika mycket, men den går att sälja om man inte hinner med den. Certet bara förfaller ju. Fast risken att köra ihjäl sig är ju bra mycket större på en mc vill jag tro.

    Jag tror att lusten att flyga blir större när jag väl får börja med flyglektionerna.
     
  2. allan.emren

    allan.emren Medlem

    Visst, 80000 kr är mycket pengar, men min erfarenhet är att man aldrig har så roligt per krona som under flygutbildningen (och senare när man flyger iväg någonstans). Om man tänker flyga minst 20 år, blir det ju trots allt inte mer än 4000 kr per år.

    Så ge inte upp! Du kommer säkert inte att ångra dig.

    Hälsningar/Allan
     
  3. pcreithe

    pcreithe Ny medlem

    Ge inte upp!

    Att ta PPLet är det absolut bästa jag har gjort i mitt liv. Självklart fanns det stunder under utbildningen där jag funderade på vad sjutton jag höll på med men kom gång på gång fram till att det var vart det.

    När jag sen, klockan 1455 den 26/10-07, blockade på och fick beskedet att jag hade klarat mig, då var det värt varenda krona. Sen alla timmar efter det har bara varit ren njutning!
     
  4. Roger68

    Roger68 Ny medlem

    Jag tänker inte på något sätt att ge upp nu! Jag har ju nyss börjat. Men det är ändå så att de där tankarna kommer, speciellt som jag inte vet vad jag har att förvänta mig.

    Men som sagt efter senaste lektionen så kände jag att ja nu fattar jag lite mer. Det här är ju inte så komplicerat om man väljer att inte krångla till det mer än nödvändigt.

    Men jag kommer igen när jag får mina tvivel igen.
     
Laddar...

Dela sidan