UL-B teoripaket sökes

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av edvardsson, 29 Juli 2010.

  1. edvardsson

    edvardsson Ny medlem

    Hej,

    funderar på börja ta mitt UL-B på söderslätts flygklubb och skulle vilja köpa ett UL-B teoripaket om någon möjligvis har det till salu?

    Kan väl slänga iväg ett mail till mig så fall
    ma.edvardsson@gmail.com

    Mvh
    Martin Edvardsson
     
  2. Zeta

    Zeta Medlem

    Det är nog bättre om du köper dig ett komplett PPL-teoripaket då teorin för UL-B oftast är likvärdig med PPL-teorin.
     
  3. Micke_xyz

    Micke_xyz Medlem

    Teoriböckerna är färskvara.
    Jag skulle rekommendera dig att köpa ett nytt UL-paket från www.ksab.net.
     
  4. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    Kolla först med din blivande lärare/instruktör VILKA av böckerna i "paketet" han tycker att du skall köpa. Efter samråd kan du säkert använda lite av dina pengar till att flyga för istället.:) Good luck!
     
  5. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

    Det är nog bara att köpa UL paketet du kommer att få prov efter varje ämne/ bok.
    Jag förstår heller inte de som säljer sina böcker,
    ingen är väl så korkad att man tror att man lär sig allt på de få timmar en teorikurs erbjuder. Det är sen efter det när ni vågar vidga vyerna och lämna fällter som frågorna uppstår och böckerna kommer till användning. Så behåll era böcker som uppslagsverk.
     
  6. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

    Dubbel postat
     
  7. edvardsson

    edvardsson Ny medlem

    Tack för alla svar! :)

    Min instruktör sa att jag kunde köpa begagnat även det inte hade de senaste uppdateringarna som de nya böckerna hade.

    Jag vill köpa begagnat för att såklart lägga pengarna på flygning istället :)


    Dock har jag väldigt svårt att hitta böckerna begagnade :(
    Hittar jag dom kommer jag nog själv inte sälja dom efter kursen. Väldigt bra att ha kvar för kolla igenom om man har ett uppehåll med flygningen.
     
  8. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

    Jodå jag förstod din tanke och den är inte fel. felet som jag menade är de som säljer sina böcker efter avslutad teorikurs.
    Jag tog mitt cert 2003 och är nu instruktör och jag använder fortfarande böckerna att slå i
     
Laddar...

Dela sidan