Utbildning hos Aeroklubben VT08

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av rmjo, 8 Januari 2008.

  1. rmjo

    rmjo Ny medlem

    Hej allihopa! Först vill jag presentera mig. Jag är ny här på flygfyren, och detta blir mitt första inlägg. Robert heter jag och är 23 år gammal (fyller 24 nu den 15'e). Jobbar som IT-Konsult nere vid Lindholmen i Göteborg och bor nån mil eller två från Säve flygplats, där jag ska börja min PPL-utbildning nu i slutet av Januari. :p

    :tupX2 till mig

    I samma veva tänkte jag kolla läget om det är någon mer här inne som ska börja samtidigt med mig. Det ska bli kul att lära känna lite nytt folk i samma veva som man äntligen ska få börja spaka ett flygplan själv (till slut;)). Drömmen är att till slut själv äga ett eget flygplan, oavsett hur litet eller stort det än må vara.

    Ser fram emot att utbyta erfarenheter och lärdomar framöver.

    Mvh

    Robert
     
  2. sm6kst

    sm6kst Medlem

    hej Robert vad kul
    jag jobbar oxo på lindholmen i Göteborg
    på Inst. för sjöfart och marintelnik på Chalmers...

    Vi är 2 lärare plus en kille till, som startade förra året på Öresten nära Kinnna
    vi har flygit ca 20 timmar på Ljuyngbyhed och förbereder oss att få teorien färdig nu under våren.

    I morgonkväll skall vi ha teori övning 3 personer kl 1800 vill du sägahe kom då till hus saga våning tre (höger) GMDSS simulatorn där jag basar över ..
    välkommen.
     
  3. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Robert och Anton,

    Lägg på ett kol med utbildningen så kan ni ju alltid komma ner till Varberg/Getterön och fika. Det är ju lagom fika-avstånd både från Öresten och Säve

    MVH
    Håkan
     
  4. rmjo

    rmjo Ny medlem

    Va roligt. Jag är anställd på Cybercom men sitter på Volvo Cars i Navet, ovanför Tres. Och jag gick mitt sista år i skolan på IT-Universitet, Systemvetare. Har inte jobbat mer än 4 månader. :)

    Jag ska se om jag kan komma förbi i morrn. Brukar träna efter jobbet men lite senare går ju an. ;)

    Håkan, tackar för inbjudan, jag ska göra mitt bästa att skynda! hehe
     
  5. Andersson

    Andersson Ny medlem

    Välkommen hit Robert!
     
  6. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Robert, kul att du hittat hit. Välkommen!

    Mvh
    Fredrik
     
  7. pcreithe

    pcreithe Ny medlem

    Välkommen Robert!

    Är du den jag tror du är så får du se till att dra med min kusin in i "träsket" också! Jag försöker övertala honom så gott det går. Iofs tror jag inte han är helt borta från tanken! :tup


    Blue skies!
     
  8. rmjo

    rmjo Ny medlem

    Jovisst är jag det, för det är väl du som är "PC"? :)

    Richard är nog så inne i träsket som man bara kan bli, men det är inte lätt så länge man är student.
     
  9. pcreithe

    pcreithe Ny medlem

    Hmm.. that would be me :h
     
  10. gramlin

    gramlin Medlem

    Och jag som trodde att du är Bunny!
     
  11. mjukis

    mjukis Ny medlem

    Jaså nu har Robert hittat även hit. Vart är väl världen på väg? :laugh
     
  12. rmjo

    rmjo Ny medlem

    Upp i luften? :laugh

    30'e är det introduktionskväll och söndag 3'e är det första teori. Längtar!
     
  13. autorotate

    autorotate Ny medlem

    Hej,

    Aeroklubben har i alla fall en riktigt bra lärare som även undervisar heltid på SPU. Resten är inte dåliga däremot är de lite äldre och lite sega i starten.

    Det var kul att besöka Landvetter ATCC och Sävetornet under kursen för övrigt.

    Lycka till!

    Mattias
     
Laddar...

Dela sidan