Utbildning hos Aeroklubben VT08

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av rmjo, 8 Januari 2008.

  1. rmjo

    rmjo Ny medlem

    Hej allihopa! Först vill jag presentera mig. Jag är ny här på flygfyren, och detta blir mitt första inlägg. Robert heter jag och är 23 år gammal (fyller 24 nu den 15'e). Jobbar som IT-Konsult nere vid Lindholmen i Göteborg och bor nån mil eller två från Säve flygplats, där jag ska börja min PPL-utbildning nu i slutet av Januari. :p

    :tupX2 till mig

    I samma veva tänkte jag kolla läget om det är någon mer här inne som ska börja samtidigt med mig. Det ska bli kul att lära känna lite nytt folk i samma veva som man äntligen ska få börja spaka ett flygplan själv (till slut;)). Drömmen är att till slut själv äga ett eget flygplan, oavsett hur litet eller stort det än må vara.

    Ser fram emot att utbyta erfarenheter och lärdomar framöver.

    Mvh

    Robert
     
  2. sm6kst

    sm6kst Medlem

    hej Robert vad kul
    jag jobbar oxo på lindholmen i Göteborg
    på Inst. för sjöfart och marintelnik på Chalmers...

    Vi är 2 lärare plus en kille till, som startade förra året på Öresten nära Kinnna
    vi har flygit ca 20 timmar på Ljuyngbyhed och förbereder oss att få teorien färdig nu under våren.

    I morgonkväll skall vi ha teori övning 3 personer kl 1800 vill du sägahe kom då till hus saga våning tre (höger) GMDSS simulatorn där jag basar över ..
    välkommen.
     
  3. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Robert och Anton,

    Lägg på ett kol med utbildningen så kan ni ju alltid komma ner till Varberg/Getterön och fika. Det är ju lagom fika-avstånd både från Öresten och Säve

    MVH
    Håkan
     
  4. rmjo

    rmjo Ny medlem

    Va roligt. Jag är anställd på Cybercom men sitter på Volvo Cars i Navet, ovanför Tres. Och jag gick mitt sista år i skolan på IT-Universitet, Systemvetare. Har inte jobbat mer än 4 månader. :)