Väder-app för Windows Phone 7

Diskussion i '050 Meteorologi' startad av W2k, 18 December 2011.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. W2k

    W2k Medlem

  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Har inte windows phone, men screenshotsen ser bra ut. Bra jobbat! Vilken informationskälla för TAF/Metar använder du? Parsar du LFVs sidor?

    Mvh

    Jonas
     
  3. W2k

    W2k Medlem

    Tackar! Ja, jag parsar LFVs sidor, den versionen som ligger uppe just nu läser textversionen men tyvärr visar det sig att något buggar på LFVs sida, så om en METAR/TAF är för lång så kan det hända att efterföljande flygplats försvinner(!)... version 1.1 som jag pillar på nu läser HTML-sidorna istället, det går åt lite mer data men man riskerar inte att få fel info.
     
  4. W2k

    W2k Medlem

    I fall det mot all förmodan finns några piloter med WinPhone7 här utöver undertecknad så kan jag ju göra lite smygreklam för att en ny version är ute... :)

    Nu finns i princip hela utbudet från LFV i appen, dvs utöver TAF/METAR och kartor (SWC/SIGWX, VFR) även NOTAM och SIGMET för Norden, Baltikum och en del länder i EU, samt LLF för Sverige.

    Fick dock bassning av Microsoft för att LLFen var på svenska när resten av appen är på engelska, så vill man ha svenska LLF får man välja det själv i inställningarna.

    http://www.windowsphone.com/sv-SE/apps/5d1e6bd9-f941-4a14-8d2e-7fe6cb298dcd

    Om någon provar den så uppskattar jag feedback!
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Bra jobbat med appen! :)
     
  6. svanen

    svanen Medlem

    Nokia Lumia 920 på gång, skall testa så fort jag får den. :)
     
  7. W2k

    W2k Medlem

    Hej, tack för feedbacken, även om jag varit dålig på uppdateringar :)

    Det ligger en ny version ute nu för Windows Phone 7 och 8 som är uppdaterad med de nya "area E"-prognoserna från LFV och där jag tagit bort sånt som inte finns på LFVs sajt längre. Plus lite buggfixar och två nya funktioner:

    - Sida för beräkning av sidvind/motvind givet bannummer, vindriktning och hastighet
    - Sida för beräkning av bränsle att fylla på (i liter) givet nuvarande och önskad bränslemängd (i US.G)

    Dessa kan tyckas ligga lite utanför det ursprungliga syftet med appen men någon efterfrågade sidvindsberäkning i en recension och bränslekalkylatorn är något jag själv behöver.
     
  8. W2k

    W2k Medlem

    Ny version på väg ut nu, för dem som har Windows Phone 8.1 (vilket förhoppningsvis är merparten, den ska ju ha kommit ut till "alla" nu)...
     
    • Gillar Gillar x 2
Laddar...

Dela sidan