Vad kan vara intressant att köpa i USA?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 20 Oktober 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Hej,

    Fick precis veta att en god vän befinner sig i USA. Han frågade mig om det är något som jag vill att han ska köpa med sig till mig när han kommer tillbaka.

    Nu tänkte jag ta hjälp av alla kloka personer på Flygfyren. Vad för flygrelaterade saker är ekonomiskt fördelaktigt att köpa i USA jämfört med här hemma i Sverige?
     
  2. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Headset kanske? Lightspeed Zulu 2 t ex är dryga 2000 kr billigare i USA. Handlhållen com-radio att ha som reserv, borde vara billigare där borta.
     
  3. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Ipad.. kolla bara att den är olåst och kompatibel med AT&T som motsvarar vårt svenska nät!!
     
  4. Spacemani

    Spacemani Aktiv medlem

    +1 på lurar! Köpt tre Zulu2 när jag varit där.

    Du kan ju också ta en titt på Garmin's pilot klocka som Lennart skrev om i annan tråd ;)
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tack för många bra idéer! Spacemani, tänkte faktiskt på klockan. Kanske inget man rent praktiskt har så stor nytta av när man flyger men ballfaktorn är väl rätt hög kanske :D Headset är ingen dum idé. Vad ligger ett par Zulu2 på ungefär? iPad var jag också inne på. Någon som har erfarenhet av hur det fungerar med garanti om man köper en sådan i USA? Gäller garantin world wide?
     
  6. Spacemani

    Spacemani Aktiv medlem

    Zulu2 brukar gå att få tag på för $800+ev skatt. TROR både lightspeeds och apples garanti är worldwide, men inget jag lovar eller har erfarenhet av.

    Pilotmaill.com är de jag köpt av, reko. Där brukar man även sitta och suktas... Så kolla efter inspiration där!
     
  7. Spacemani

    Spacemani Aktiv medlem

    Jo acton cams kan man också spara en hel del på om man gillar sånt. (Jag kan rekomendera drift kamrorna)
     
Laddar...

Dela sidan