Vilka skolor i Sverige erbjuder EIR/CB-IR?

Diskussion i 'Instrumentflygning' startad av sobjerke, 29 September 2015.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. sobjerke

    sobjerke Aktiv medlem

    Hei,

    Jeg er ferdig med teorien til EIR / CB-IR og ser etter flyskoler der jeg kan gjøre den praktiske delen. I Norge ser det ikke ut til å være noen ATO med godkjent flyprogram for disse rettighetene.

    Hvilke skoler i Sverige har dette tilbudet? Finnes det noen i Göteborg-området? Den eneste jeg har funnet så langt, er i Linköping.

    Mvh Svein Olav Bjerkeset
    Nedre Romerike Flyklubb
     
  2. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Här hittar du en lista över alla ATO som finns i Sverige: http://www.transportstyrelsen.se/sv...skolor/Flygskolor-med-tillstand/Flygplan-ATO/

    Om du besöker respektive webbplats så står det antagligen om de utbildar till EIR/(CB)IR.

    I Göteborgsområdet finns Flyguppdraget AB. De utbildar till IR, men det framgår inte om det är CBIR eller IR-utbildning. Eftersom deras utbildning är en modul i trafikflygarutbildningen så är det risk för att det inte är CBIR, men man kan ju fråga.

    (För de som inte vet så är enda skillnaden mellan CBIR och IR att CBIR saknar vissa moment som krävs för att flyga högprestandaflygplan enligt IFR - i övrigt är behörigheterna exakt samma.)
     
  3. sobjerke

    sobjerke Aktiv medlem

    Takk for lenken til liste over godkjente ATO'er.

    Dersom det er noen har på forumet som har tatt en av disse rettighetene, så ville det være interessant å vite hvilken flyskole dere brukte, og hvordan dere er fornøyd med skolen.

    I og med at Flygteoriskolan har hatt et opplegg med teori for de nye instrument-rettighete en tid, så regner jeg med at en del har kommet så langt at de i alle fall har startet med den praktiske delen.
     
  4. Larscho

    Larscho Moderator

    Airways i Västerås har EIR-utbildning, testa där!
     
  5. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Linköpings flygklubb också.
     
  6. bobo

    bobo Ny medlem

    South Sweden School of Aeronautics på Sturup har CBIR.
     
Laddar...

Dela sidan