Webapp för att lista bränslepriser i Norge

Diskussion i 'Nyhetstips' startad av Erik Berglund, 3 Maj 2019.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Erik Berglund

    Erik Berglund Aktiv medlem

    • Gillar Gillar x 1
  2. Olle#one

    Olle#one Medlem

    Det finns en lista med flera länder. För Sverige är det färskaste fältet uppdaterat 2011.
    Det hänger på oss om det skall finnas aktuella uppgifter

    http://www.tmdg.co.uk/misc/fuel.php
     
  3. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    79% av uppgifterna i den där listan är äldre än 9 år. Ganska värdelöst.
     
  4. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Du kan rapportera bränslepriser i SkyDemon också, problemet i Sverige och säkert i flera andra länder är väl att ingen tar sig tid att göra det. Jag själv inkluderat men jag ska bättra mig!
     
  5. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Jag tror mycket mera på SkyDemon eftersom det är ett verktyg som folk använder i alla fall. Det är väldigt liten ansträngning att rapportera ett bränslepris när man ändå har programmet igång för navigering.
     
  6. Larscho

    Larscho Moderator

    Sånt här är kanon men problemet är alltid att det uppdateras för sällan och att det finns för många tjänster.

    Jag tror också att SkyDemon är bäst för ändamålet men det kräver att den uppnår en ”kritisk” massa vad gäller de som uppdaterar bränslepris. Bästa är ju om de som har fälten går in och gör det.
     
  7. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Jag tror att det finns möjlighet i Höganäs också, NSF.se.
     
  8. stelaninja

    stelaninja Medlem

    Jag pratade med Even som utvecklat appen och som jag förstod det är planen att lägga till fler länder och sökfunktion.

    Problemet med SkyDemon är ju att man manuellt måste lägga in priserna, medan airfee.io automatiskt hämtar senaste priserna från bränslebolagen.
     
  9. Larscho

    Larscho Moderator

    Det är i sig inte värt jättemycket eftersom vi inte har så många leverantörer av bränsle till de stora flygplatserna. AirBPs prislista kan man prenumerera på.

    Sen har vi ju fler klubbflygfält med tankmöjlighet än större flygplatser, då måste det läggas in manuellt av någon.
     
Laddar...

Dela sidan