WebTrak

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Jocke, 18 September 2009.

  1. Jocke

    Jocke Medlem

    Jag blev igår tipsad av en kompis om WebTrak, en webbapp som visar flygningar runt Stockholm - inte bara trafikflyg, utan även småkärror. I princip allt som har en transponder, helt enkelt. Vet inte om den är allmänt känd bland flygare, men jag hade i alla fall inte hört talas om den. Såg inget om den i forumet - hoppas jag inte dubbelpostar.

    Det är ganska kul att följa sina egna flygningar, se vad det var för ett plan man såg på håll osv. Samtidigt är det nästan obehagligt att visuellt uppleva hur bra koll de har på en. Inte för att man inte visste det, men ändå... :unsure

    Såvitt jag förstår är programmet framtaget för att privatpersoner ska kunna rapportera störande flygningar, men det går ju utmärkt att använda det till roligare saker.

    http://www.brommaairport.se/sv/Bromma/Miljo/Flygningar-och-synpunkter/
     
  2. Kalle

    Kalle Medlem

    Kul sida. Tack för tipset :tupX2
     
  3. Nicklas

    Nicklas Ny medlem

    Ritkgit kul, jag studerade bl.a. min uppflygning efteråt..
     
  4. Jocke

    Jocke Medlem

    En rolig sak, om ni inte upptäckt detta själva, är att klicka på sitt plan, och i den lilla popupen man får upp välja "Visa statisk flygväg". Då får man se hela färdvägen på en gång som en lång grön slinga.
     
  5. svanen

    svanen Medlem

    Grymt, ser ju min EK långnav, både när jag startar från Barkarby och när jag landar.. :)
     
  6. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Vilken tid? Vilken kärra? :)
     
  7. svanen

    svanen Medlem

    2009-09-14 12:43 Radiosignal: 732 Start Barkarby
    2009-09-14 16:54 Radiosignal: 712 Syd Enköping

    :)
     

Dela sidan