www.flygcert.se

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av kapten_nilsson, 14 Januari 2008.

  1. kapten_nilsson

    kapten_nilsson Ny medlem

    Hej!
    Vill gärna veta om det är fler än jag som pluggar med hjälp av www.flygcert.se...
    Vad tycker ni andra?? :tup:tdow
    :h
     
  2. FL95

    FL95 Medlem

    Jag använde www.flygcert.se när jag pluggade mitt PPL och det var ganska bra tycker jag.
    Där är vissa fel i några av uppgifterna och svaren men det är inte så många.
    Det är kanon att då och då göra några uppgifter, till slut så sitter allt.
    Många av frågorna i Human Factors är rena Kalle Anka-frågorna, det är bl a där som där är några fel.

    Jag hade mycket nytta av siten i alla fall :tup

    Med vänliga hälsningar
    Daniel
     
  3. Domino

    Domino Ny medlem

    Jag körde också hårt på flygcert.se och tyckte det var en bra hjälp.
    Framförallt med rättningen. Annars är det ju samma frågor som i 1000-frågor.

    Sen är det ju vanebildande om man sitter på kontoret med dator. Man kan inte hålla sig från att bara gå in och göra ETT prov. Och så snackar dom att Facebook suger arbetstid...

    Jag har dock en sak att gnälla på.
    Om man pluggar ett ämne så gör man det provet om och om igen på flygcert.se med 20 frågor i stöten. Kruxet är bara att frågorna slumpas ut varje gång oavsett vilka man svarat på tidigare så det blir väldigt många upprepningar och frågor som man klickar i rätt utan att läsa mer än första ordet.

    Det funkar, men var beredd på att du inte kommer känna igen en enda fråga på skarpa provet.

    Det är även bättre att svara fel för att man inte kunde frågan än att svara fel för att man läste fel på frågan. När man gjort tusentals frågor så tar hjärnan genvägar i läsningen. Akta dig för det...
     

Dela sidan