Lightspeed Zulu 2 och prata i telefon?

Diskussion i '090 Flygradiotelefoni' startad av Kenna, 23 Augusti 2014.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Kenna

    Kenna Ny medlem

    Är det någon som kan bekräfta att man med ett par Zulu 2 kan connecta sin mobil via bluetoothen och sen ringa och svara som vanligt? Lite surt att lägga ut så pass mycket pengar för att snopet upptäcka att det man tog förgivet inte fungerar som tänkt.
     
  2. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

    Det går utmärkt att koppla ihop telefonen med headsetet. Ringa och prata är det dock sämre med då täckningen i luften är dålig och ofta bryter det, men när det fungerar hörs det riktigt bra den andra parten brukar inte ens höra att man sitter i ett flygplan.
    Det är ändå otroligt prisvärda lurar jag använder Blåtand för att lyssna på musik från telefonen det är jäkligt avkopplande under flygningen och musiken mutas bort både av intercom och inkommande radio
     
  3. Stjärnan

    Stjärnan Aktiv medlem

    Vet någon hur switcharna skall stå i Zulu 2 om detta ska fungera? eller spelar det ingen roll kanske? Under min skolning i våras så ville jag spela in snacket för lärosyfte och jag spelade in med appen.... ja vad tusan den nu heter? I alla fall så skulle man då ställa om switcharna i headsetet på ett visst sätt. Och nu minns jag inte hur de var inställda från början.
    Men som sagt kanske det inte spelar någon roll..
     
  4. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

    Jag har manualen hemma, ska förwöka komma ihåg att titta ikväll

    Jag sökte på google lightspeed zulu 2 manual, då dök user guide upp som pdf
     
  5. Stjärnan

    Stjärnan Aktiv medlem

    Aha ok. Jag kan kika lite..
     
  6. Flygteknikern

    Flygteknikern Medlem

    Hej

    Tänkte kolla med er som ar hörlurar med ABR /ANR finns har ni så att ni tar strömförsörjningen från flygplanet via kabeln eller via batterier?
     
  7. Arnaud

    Arnaud Medlem

    Det vanligaste är väl med batterier. Då passar headseten i nästan alla flygplan.
    Har du eget flygplan och egna headsets kan du då installera typ LEMO pluggar. Det finns adaptrar från LEMO till jacks, men då utan ström.
    Strömförsörjning via spetsen på jacks är högst ovanligt.
     
  8. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Vanliga är väl att just ANR (och eventuell blåtandsfunktionalitet) går via batterier, men själva hörlur/mikrofon går via pluggarna. Detta då när man har vanliga GA-pluggar.
     
  9. control

    control Välkänd medlem

    ANR-headseten fungerar generellt som passiva headset om batteri/strömförsörjning ej finns. Jag kör batteri i mina privata och vi kör batteri även i de vi har i den maskin jag är delägare i. I min RV14 kommer det att sitta headset med strömförsörjning (om det nu inte kommit bra trådlösa tills dess, då blir det batteri/uppladdningsbart igen)
     
Laddar...
Liknande trådar
  1. Bubblaren
    Svar:
    0
    Visningar:
    858
  2. Linda
    Svar:
    12
    Visningar:
    2,437
  3. songer
    Svar:
    3
    Visningar:
    1,271

Dela sidan