De Kungliga Klubbarnas Fest

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Kalle Johan, 18 April 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Kalle Johan

    Kalle Johan Ny medlem

    Fredagen den 12 april var det de Kungliga Klubbarnas fest på Grand Hotell i Stockholm. Vi var tjugo personer med anknytning till KSAK som var med. Vårt bord, det var fantastiskt, ett bord med fyra kvinnliga piloter, Vi skämtade och sa att det nästan var hela Sveriges privata kvinnliga piloter, som var med på festen. En fantastisk trevlig fest med god mat, god dryck, dans till storband och många flygare historier och framför allt tio nya bekantskaper alla med samma intresse, Flygning! Jag ser fram emot nästa års fest och hoppas att vi då blir fyrtio personer med KSAK anknytning. Det här är festen som jag gärna vill deltaga i som en tradition!
     
    • Gillar Gillar x 1
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Det låter som en fantastiskt trevlig fest! Hur kommer man med på gästlistan? ;)
     
  3. Adam

    Adam Aktiv medlem

    Jag tror att det brukar finnas möjlighet att söka plats på festen via KSAK-anslutna flygklubbar. Jag har iaf ett minne av något klubbutskick där en sådan möjlighet nämndes (har tyvärr glömt vilken klubb det var, eller när...).
     
  4. Kalle Johan

    Kalle Johan Ny medlem

    I mars så fanns det med i KSAK,s mail att det var dags att köpa biljett till festen. Jag ringd upp Ulla Borgholm på KSAK som vidare befordrade en inbjudan. Som medlem i KSAK har du möjlighet att gå samt att ta med en gäst. Biljetten kostar 1500 kronor och först till kvarn gäller. Högtidsklädsel, det vill säga frack och lång klänning är ett måste. Jag glömde att skriva att vi var ca 560 personer, 20 från KSAK resterande 540 personer fördelade på KAK och KSSS. Festen var en riktig upplevelse!
     
    • Gillar Gillar x 1
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tack för det svaret!
     
Laddar...

Dela sidan