Långflygning v. 29 - någon som vill hänga med?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av FarewellFire, 12 Juli 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

    Gott folk!

    Vill bygga timmar men tycker att det är lite trist att göra det ensam. Sonderar därför terrängen efter folk som är i samma situation och gärna skulle vilja ha lite sällskap. Utgår från Västerås då jag är medlem hos Hässlö men är öppen för förslag.

    Har CPL/MEIR/SEIR och flyger vartsomhelst.
     
  2. Thord

    Thord Aktiv medlem

    Du bor så avsides! Skämt å sido. Jag håller på att skola som bäst så om det någon gång vill sluta storma och spöregna så har jag fullt upp. Jag hoppas detta inte är en engångsföreteelse så att jag kan få återkomma för jag har en tanke på en tur som det vore bra att få följa med på först innan jag gör den själv.
     
  3. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

    Förhoppningsvis blir det ingen engångsföreteelse så skola på i lugn och ro så hörs vi av framöver. Spännande med skolning, hur går det?
     
  4. Thord

    Thord Aktiv medlem

    Jo, är mest i klubbstugan. Dagarna regnar och blåser bort. Hade lektion 13 igår (vindens verkan) och tornet sa till trafikflyget att det var vind mellan 22-33 kt och jag kan påstå att det märktes.
     
  5. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Intresse för att flyga med andra (gärna mer erfarna) finns helt klart! Har enbart ett relativt nytt PPL dock, så kanske inte så kompatibelt beroende på vad för flygningar du letar efter?
     
  6. Larscho

    Larscho Moderator

    Det går utmärkt att åka med färska PPL, det viktigaste är ju att man har tid att vänta ut väder någon dag eller två beroende på hur långt man åker. Kul initiativ! Hoppas du hittar någon att flyga med.
     
  7. control

    control Välkänd medlem

    Tillhör inte målgruppen men har gjort liknande turer förr.

    Utmärkt initiativ och jag rekommenderar verkligen fler att flyga med varandra, man kan komma så mycket längre bort till en rimlig kostnad. Ta chansen! Det är suveränt att FarewellFire har IR, minskar risken för att ni blir sittande på något hotell oplanerat pga. väder.
     
  8. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Inte vecka 29, men lite senare, 10-16 augusti kommer jag ge ut mig på en långflygning. Tanken är att varje dag i en vecka flyga till en ny flygplats i Tyskland. Jag har planerat med EDAY och EDDC (EuroGA träff) än så länge.

    Är någon här sugen så går det utmärkt att hänga med, med eget plan.
     
    • Gillar Gillar x 1
Laddar...

Dela sidan