Oskarshamn flygplats (ESMO)

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Stjärnan, 28 Augusti 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Stjärnan

    Stjärnan Aktiv medlem

    Jag har ett ärende till Oskarshamn och tänkte passa på att flyga ner dit. Men jag har svårt att hitta någon info om flygplatsen eller klubben. Inga telefonnummer etc.

    Har någon flygit dit nyligen som vet vad som gäller? Inpassering och utpassering etc.
    Eller om någon vet var man hittar info om detta. Klubben verkar inte ha någon hemsida.

    Det är ju en öppen flygplats (ej trafikflygplats) numer så den borde väl vara öppen för in/ut pass hela tiden kan jag tro.
    Men vore ju nice att kunna ringa någon och bekräfta..
     
    Senast redigerad: 28 Augusti 2017
  2. control

    control Välkänd medlem

    Tyvärr två år gamla uppgifter, men då var grinden vid tornbyggnaden olåst dygnet runt.
     
  3. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    SvFF har info daterad mars 2017, där står:
    "Ring Thore Nordgren för fältinformation samt bränsle. Telefonnummer 070-430 42 12"
     
  4. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Titta i AIP! Där står "+46 (0)70 430 42 12 for info and fuel."

    Edit: Såg just att hans_p redan hittat telefonnumret. Sorry. Men att titta i AIP är alltid ett bra tips eftersom det är den officiella informationskällan.
     
    • Gillar Gillar x 2
  5. Stjärnan

    Stjärnan Aktiv medlem

    Thanks guys.
     
  6. canard197

    canard197 Ny medlem

  7. Grobian

    Grobian Ny medlem

    Jag landade där nu i sommras två gånger. Inga konstigheter. Asfalten börjar bli lite sliten. Inget underhåll längre. Grinden in verkar vara öppen dygnet runt. Dom har modellflyg en dag i veckan har jag för mig, men det står säkert i aip i så fall.
     
  8. Stjärnan

    Stjärnan Aktiv medlem

    De verkar ha stängt banan på tisdagar. Kanske för modellflyg då.
    Tack för alla svar. Jag ska prova ringa numret också.
     
Laddar...

Dela sidan