Uppflygningen!

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Sillkalven, 2 Juli 2008.

  1. Sillkalven

    Sillkalven Ny medlem

    Ja då är vi i juli, mitt i sommarn 2008, och för mig närmar det sig uppflygning... Känns så otroligt skönt att den snart är över! Är i detta datum nu uppe i 41 timmar och har precis gjort ett repetionspass, gick bra, känns att uppflygningen kommer gå jättebra, tror jag... Så hur var era uppflygningar? Trodde ni någon gång att ni skulle bli kuggade, men sedan att det löste sig till slut? :)

    Vore kul att höra lite, men själv har jag inte så mkt förväntningar just om den dagen, flyga själv har jag gjort nu ett flertal timmar och vill väl påstå att man redan kan flyga rätt bra, men grejen är väl att man slipper lärarn. :) Uppflygningen kanske inte blir lika speciell som första EK-släppet, men men. :laugh Den dagen kommer jag alltid i varje fall komma ihåg, 14/5-2008, en riktigt kylig majdag, bara dryga 10'c ute, dessutom regnade det, molnbasen var 1700 fot eller nåt sånt där, och sikten inte så jättehög, så vädret var ju inte så kul, men körde, det gjorde jag ändå! Blev bara dock ett varv runt Barkarby flygfält, men men! Vattendroppar mot rutan och den goda stigförmågan man plötsligt fick är inget som jag kommer att glömma! :e
     
  2. DanielW

    DanielW Medlem

    Nervös innan, men det släppte så fort jag satt i planet. Sedan flöt det bara på, inga konstigheter.
     
  3. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Först vill jag börja med att hälsa dig välkommen till Flygfyren. Kul att du har hittat hit och anslutit dig! :) Har du några flygkompisar får du gärna tipsa de om forumet.

    När det gäller ämnet uppflygning så skrev jag faktiskt en artikel om hur det var när jag flög upp som du kan ta del av:

    http://www.flygfyren.nu/showarticle.php?articleID=29

    Det var ungefär som Daniel sa, nervöst ibörjan, sedan släppte det successivt.

    Mvh
    Fredrik
     
  4. Sillkalven

    Sillkalven Ny medlem

    Tackar! :h
     
  5. Sillkalven

    Sillkalven Ny medlem

    Då klarade man av flygprovet eller den såkallade uppflygningen 26e augusti 2008! :laugh Och det var inga konstigheter alls, jag och kontrollanten konverserade en hel del om annat däruppe tillochmed! En ny början i livet är startad! :)

    Men sedan sade han om betalningen av certifikatet som man måste göra, det temporära har ju inte evigt liv. Han sade till mig att det rörde sig om 10 000 ungefär, någon som kanske kan komma med en egen siffra? Det låter onödigt mycket i varje fall tycker jag!
     
  6. hiwaf

    hiwaf Medlem

    Grattis:) var tvungen att regga mig här för att säga att jag också klarade min uppflygning på samma dag som dig :laugh

    dock för att spaka 737an
     
  7. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Stort grattis och bra jobbat!

    Mvh
    Fredrik
     
Laddar...

Dela sidan