Man bör inte dra förhastade slutsatser.. Kan ju vara så att trucken inte står i rätt zon så att det inte är kaptens fel. :tup
Njaa, det står ju en annan lastbil några meter brevid. Tror mer på att flygplatssystemet ej funkar om lastbilar kan stå i vilken zon dom vill.. Kapten borde ju veta på ett ungefär hur långt ut vingarna sticker ut eller? Vh H.
Tittar man på den del av klippet strax efter kollisionen så ser det ut som att lastbilen stått ca en meter utanför den linje som verkar vara gränsen på var han får stå. Jämför med efterföljande lastbilar/containrar. Inte mycket till marginal förstås... Dock är ju kaptenen alltid ansvarig för att hålla uppsikt.
Tackar, tackar... Insåg just att min poäng kanske inte riktigt lyser igenom. Vad jag menar är att troligen kommer lastbilschauffören få skit för felparkering och kaptenen få skit för bristande uppsikt. Dock skall ni veta att det är väldigt svårt att avgöra hur långt ut ens vingar sträcker sig från den vinkeln man har inifrån cockpit. Oftast tror man att det är nära medan man i själva verket har flera meter till godo.
Ungefär som jag, nybil-ägare och har ingen som helst koll på varken längd på huven eller på baken. Har säkert 1½ meter kvar vid en u-sväng, men likförbannat slänger jag i backen och gör om et! :laugh
Haha najs Fakkah, ungefär som min morsa men ändå kör i en sådär 220 på motorvägen i en sväng Sant det där om vingarna men om jag sitter bakom spakarna på ett plan som jag inte vet exakt hur långt vingarna sträcker sig tar man väll det extra försiktigt, så skulle jag gjort iaf.. Vh H.