AVID FLYER AMPHIBIAN, SE-YUD

Diskussion i 'Sälj' startad av Michael Bergman, 15 Augusti 2023.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Michael Bergman

    Michael Bergman Ny medlem

    Hej
    Jag har ett flygplan som jag vill sälja, en AVID FLYER AMPHIBIAN, SE-YUD, 2 säten, en Rotax 584 motor.
    Kanske finns ett intresse inom gruppen ? Planet finns på F15 i Söderhamn.



    Jag kollar tråden lite då och då för att se om det finns intresse
     
  2. Hubbe

    Hubbe Ny medlem

    Hej Micke
    Vi bor i Helsingborg så innan vi kör upp 90mil och 90 mil hem vill vi gärna ha lite info om hur kärran är i skick? Och när den var I luften senast och hur många timmar den har flugit, har du ett mobilnummer man kan nå dig på? Så vi kan prata, Det hade varit bra!
    Mvh Hubbe
     
  3. Hubbe

    Hubbe Ny medlem

    Hej Micke
    Vi bor i Helsingborg så innan vi kör upp 90mil och 90 mil hem vill vi gärna ha lite info om hur kärran är i skick? Och när den var I luften senast och hur många timmar den har flugit, har du ett mobilnummer man kan nå dig på? Så vi kan prata, Det hade varit bra!
    Mvh Hubbe
     
  4. Michael Bergman

    Michael Bergman Ny medlem

    Hej Hubbe
    Maskinen har gått ca 150 timmar och jag har inte haft tillfälle att ta några fotografier ännu. Jag har ca 30 mil till förrådet där planet står, Vingarna är avtagna för att kunna få plats.

    Planet är täckt med sitt överdrag, propellern har sitt egna överdrag så när jag kommer dit den 28.e så kan jag ta några fotografier i det skick den är förvarad.
    Jag har alla loggböcker och registreringsbevid från Luftfartsverket.

    Vad har Ni för budget så jag kan fundera ut ett pris . Jag är mycket flexibel när det gäller priset, men jag vill veta om vi möts inom samma spann och om det är någon ide´att fortsätta diskussionen.
    Berätta vad Ni hade tänkt Er inom budget så skall jag lämna Er ett mycket seriöst och ärligt pris.

    Telefonnummer lämnar jag inte förrän jag vet att vi kommer att träffas och att vi bestämt en plats där vi möts. ( erfarenhet från försäljningar via Blocket, jag menar inget illa med det)

    Vänligen Michael Bergman
     
  5. Hubbe

    Hubbe Ny medlem

    Hej Michael tack för ditt svar!

    Det är lite bättre I flygvärlden än på blocket vi är ganska få som håller på med denna sport, så i stort känner alla någon inom samma klubb mm, detta gör det hela betydligt säkrare! Jag själv har hållit på i snart 40år med denna sport och vi har ett mål att skaffa ett flygplan till av denna modell.

    Vi har redan en Avid Amphibian som är i mycket fint skick och har tittat på 5st som finns till salu i Sverige och Norge, det byggdes ca 25st i Sverige under tiden 1985-2010, jag har sett 20st av dem, även den du har men det var länge sedan, vi är några få av dem som verkligen är intresserad av denna typ av flygplan då dem är ganska svåra att hålla i bra skick då rosten tyvärr kommer.

    Priset på ditt flygplan kan vi bara ge när vi har tittat på kärran och bedömt hur mycket jobb och pengar det kommer att kosta att få den i luften, men innan det så tittar vi gärna på bilder om du tar när du kommer upp!

    Detta är intressant att du tar bilder på.
    1/ Under förarsätet bakåt ner, där brukar det bildas rost.
    2/ vingstöttorna längst ner under
    3/ om det finns ett litet fönster längst bak under staben ta några bilder där med blixt
    4/ bakkant på vingen där skevroderna hänger ner
    5/ ta några i motorrummet och några på instrument panelen.
    Efter vi har studerat detta tar vi ett beslut om vi åker upp och tittar på denna individ.

    Skicka gärna bilderna via mesenger.

    Mvh Hubbe
     
  6. Michael Bergman

    Michael Bergman Ny medlem

    Hej Hubbe
    Jag åker Dit den 28.e så då kan jag ta några bilder enligt Din beskrivning.
    Vi hörs !
    Mvh Micke
     
  7. Hubbe

    Hubbe Ny medlem

     
  8. Hubbe

    Hubbe Ny medlem

    Hej Mikael fick du några bilder på kärran.
    Nvh Hubbe
     
  9. Hubbe

    Hubbe Ny medlem

    Hej Micke vi börjar titta på andra objekt nu, då vi inte kan vänta, om du är intresserad av att sälja din kärra så hör av dig, du kan nå mig på 0721821282 eller hubbe på mesenger
    Vi behöver som jag nämnt tidigare få in bilder.

    Mvh Hubbe
     
Laddar...
Liknande trådar
  1. Michael Bergman
    Svar:
    4
    Visningar:
    757
  2. Fix
    Svar:
    0
    Visningar:
    276
  3. tstevg
    Svar:
    0
    Visningar:
    2,631

Dela sidan