Feature request

Diskussion i 'Webbapplikation' startad av feggfegg, 16 Juni 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 1 medlem.
  1. feggfegg

    feggfegg Ny medlem

    Hej igen, nu har jag använt mig at swflightplanner för att göra min första EK långnavigering! Flög bromma, gävle, borlänge, västerås, skå-edeby och tillbaks till bromma.

    Det enda jag kände att jag saknade på det stora hela var när jag skulle filea flight plan på aroweb. Man kan ju generera en ATS färdplan för copy/paste in i aroweb, men jag har på mitt plan SD/C och inte V/C, plus en ELT.

    Det hade varit väldigt trevligt att kunna ställa in SD/C när man "bygger sitt flygplan" i aircraft delen. Gärna ELT också ifall det inte är för mycket besvär.

    Mvh
    Fredrik
     
  2. ankan

    ankan Medlem

    Hej!

    Nu har jag gjort så att man kan ange radio/transponder-information så att det kommer med i den klipp-och-klistra-vänliga ATS-färdplanen.

    Jag vet inte om det går att ange ELT på ett sådant sätt att aroweb förstår. Kanske. Någon som vet?

    mvh
    Anders
     
  3. feggfegg

    feggfegg Ny medlem

    Det fungerar perfekt, tack så mycket!

    Jag hittade http://www.nsf.se/flygklubb/atsflightplan.htm för koderna och provade runt lite på aroweb. Denna exempelplan importeras korrekt.

    (FPL-SEABC-VG
    -P28A/L-SD/C
    -ESSB0000
    -N0100A030 DCT COR DCT
    -ESKN0031
    -DOF/120617
    -E/0500 P/1 R/E J/L D/01 C/Pilotnamn 701234567)

    Man verkar kunna klämma in allt under punkt 19 på sista raden bara. R/E ger ELT nödradio, J/L light jacket, D/01 en livbåt. Kombinationer som R/UE för flera radios verkar också fungera.
     
  4. ankan

    ankan Medlem

    Aha,

    Ser man på! Så det går alltså!

    Jag har lagt in ytterligare ett fält i swflightplanner nu, där man kan lägga in fritext, som sedan kopieras ordagrannt till ATS-färdplanen.

    Jättekul att få feedback på det här sättet!

    mvh
    Anders
     
  5. feggfegg

    feggfegg Ny medlem

    Smart med ett fritextfält, då kan man ju konfigurera sitt plan exakt hur man vill när det kommer till alla möjliga tillägg.

    Det är bara roligt att kunna hjälpa till, förhoppningsvis är det fler som kan ha nytta av detta :)

    mvh
    Fredrik
     
Laddar...
Liknande trådar
  1. tevekanna
    Svar:
    6
    Visningar:
    1,933
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan