Film: Till Arlanda med SE-GBY

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av frazer, 18 Februari 2008.

  1. frazer

    frazer Medlem

    Eftersom pilotmagazinets eminenta film-avdelning hållt stängt ett tag tänkte jag slänga ut länken till min senaste film även här, för de som är intresserade. Det är en film när vi flyger till Arlanda med SE-GBY. Filmen finns på följande länk:
    http://ben.kraal.se/stuff/070408_ESSB/

    Kommentera gärna!
     
  2. Feffe

    Feffe Ny medlem

    Jättebra film det där. Jag har sett den förut, men nu blev det ett tillfälle till.

    En fråga: Var och när gjorde ni motoruppkörning på Arlanda. I filmen verkar det som ni får taxiklarering från uppställningsplats direkt ut till banan.
     
  3. Ben

    Ben Ny medlem

    Gjordes snabbt innan uppställning på banan om jag minns rätt.
    /filmaren :tupX2


    för övrigt bör man nog alltid gasa lite(motorköra igen) om man taxat länge eller stått på tomgång för att bränna rent stiften har jag för mig.
    Tror dom går rätt FETA sånna motorer.. (om man inte lekt med blandningen?)
     
  4. frazer

    frazer Medlem

    Nja, gjorde vi det inte innan vi börjat taxa från Ramp Helge?


    Stämmer om man tankar 100LL, men med 91/96 är det inga problem eftersom det är oblyat.
     
  5. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Mycket bra film !

    En tanke slog mig........
    Tänk vad kul att titta på den om tjugofem år och minnas hur det såg ut på Bromma och Arlanda. Jag ser redan filmen som ett historiskt dokument. Det finns inte många så välgjorda filmer som dokumenterar allmänflyg.

    Själv önskar jag att jag filmat och fotat för tjugofem år sedan för det är mycket som förändrats på den tiden.

    MVH
    Håkan
     
Laddar...

Dela sidan