Flyga i Key West

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Almestad, 16 November 2008.

  1. Almestad

    Almestad Medlem

    Tjena grabbar!

    En stundande resa ner till Key West under December -> Januari har gjort att jag börjat fundera på att flyga lite där nere. Är inte klar med mitt PPL här i Sverige så är inte ute efter att skola till ett FAA-PPL utan att bara flyga lite som passagerare nån timma eller två och spana in Key West och omnejd från ovan. Som sagt inte för utbildningssyfte utan endast för intresses skull.

    Har ni nå tips på nån flygklubb där nere man kan ta kontakt med angående lite rundflyg?

    Mvh
    Emil
     
  2. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    Flygklubbar i den mening vi pratar om i Sverige finns inte riktigt i USA, iallafall inte i någon större utsträckning. Antingen har man egen kärra (kanske delar med några, eller så har man ett sk fractional ownership (man är ansluten till ett företag som tillhandahåller en bekväm och dyrare fullservicelösning, där man förbetalt ett antal timmar per år. I dit fall blir det alltså till att förlita sig till flygskolorna. Du är väl med i AOPA? Isåfall är det bara att kolla på Airport Directory'n där och läsa massor om varje flygplats, inklusive länkar till skolor etc.

    Just i Key West tror jag inte (men är inte säker) på att det finns någon flygskola. Som pilot brukar man ju få göra lite mer då. På närmaste fältet i Marathon (halvvägs tillbaka mot Miami) finns däremot flygskolor. Kanske du kan hitta ngn rundflygverksamhet i Key West, tror dom heter Island Flying Service, eller något liknande. Flög själv för ett tag sedan i Florida, men då från Kendall-Tamiami i södra Miami. 500 GA-flygplan på ett fält. Nästan som en dröm!
     
Laddar...

Dela sidan