Flygbilder i begravningsannonser

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Sten Tecknare, 26 Januari 2009.

  1. Sten Tecknare

    Sten Tecknare Ny medlem

    När vi hade SM i precisionsflygning nere på Söderslätts FK förra året, fick jag en förfrågan av en av deltagarna. Han hade reagerat på tidningarnas dåliga flygteckningar i dödsannonser och undrade om jag inte kunde göra något åt det. Jag lovade att tänka på saken. Det har gått en tid sen dess, men tanken har inte släppt mig. Jag hjälper gärna till med att skapa en mera rättvis flygbild, om någon skulle önska det. Jag har gjort några exempelbilder, typ enkla s-v streckteckningar, som är vanliga i annonserna. Ni får gärna kontakta mig, så skall jag se vad jag kan hjälpa till med. Det kan vara önskemål om en viss flygplanstyp, dock inte flygplansindivid. Jag kan sedan maila bilden digitalt till en begravningsbyrå eller tidning. Sprid gärna denna inf i flygarkretsarna och till deras anhöriga. Ni kan finna
    ett litet urval av flygplansbilder på min hemsida. Klicka på pennan "FLYGPLANSBILDER"
    http://www.stentecknare.se/sidor/sidan%20ovrigt.htm

    Flyg med omdöme. Hälsn Sten Tecknare
     
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Hej Sten!

    Jag vill börja med att säga att det här med att teckna, det har du verkligen i dig! Det är inte svårt att förstå när man ser alla olika motiv som du har avbildat. Jag tycker även att det här var ett fint initiativ från din sida då du gör det helt ideelt. Keep up the good work!

    Mvh,
    Fredrik
    Chefredaktör
     
  3. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    Tack och tack igen!
    Jag saknar ett segelflygplan!
     
  4. Sandflyer

    Sandflyer Ny medlem

    Hej Sten!

    Det är säkert bra med illustrationer för begravningsannonser, men varför inte skapa ett emblem för olika behörigheter - PPL , CPL, ATPL, NQ osv. Själva emblemet skulle ha samma bas med vinger eller annat. Detta kan sedan bli grund för dekaler, brodyrmärken osv
     
  5. Sten Tecknare

    Sten Tecknare Ny medlem

    Hej!

    Tack för uppskattningen. Segelplan (tänkte inte på det..) och lite fler plan kommer nog efterhand. Beträffande emblem så måste det väl bestämmas högre upp i heraldiken. Jag är dessutom inte förtrogen med alla bokstavskombinationer. Jag rör mig i enkla UL-B kretsar. Skulle det visa sig att det finns ett intresse, så hjälper jag gärna till med utformningen.

    Hälsn Sten Tecknare
     
Laddar...

Dela sidan