Flygskrot

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Diddan, 12 Mars 2009.

  1. Diddan

    Diddan Ny medlem

    Jag har dragit igång ett projekt. Nämligen att bygga en hemcockpit. Just nu väntar jag bara på "tillstånd" från flygklubben. Jag tänkte bygga en Katana DA20-100, den ska användas bla för utbildning. Nu är jag på jakt efter begagnade och mycket billiga instrument från skrotade flygplan. Någon som vet var man kan finna sådana? Finns det någon flygskrot i vårt avlånga land?
     
  2. allan.emren

    allan.emren Medlem

    Kan du precisera hur de skall användas. Är det meningen att de skall kopplas till någons sorts simulator? Eller bara som dekorationer?

    Friebe har ett helt uppslag med dekorationeinstrument i sin katalog (85 olika flyginstrument). En del av dem fungerar delvis, men är inte godkända att monteras i flygplan. De är avsedda som dekorationer i klubbhus, demonstrationsobjekt i undervisning etc. Typiskt pris är 25 Euro styck.

    Kolla på www.friebe.aero

    Hälsningar/Allan
     
  3. Micke_ed

    Micke_ed Ny medlem

    Tja ba!
    Lånar tråden lite, om det är ok?

    Jag håller också på att bygga en simulator, fast av en PA-28:a
    Söker en härrans massa grejjer, allt från rattar till förarstol till instrument. Skicket struntar jag i då det ska slaktas på insidan för att mdifieras för att kunna synkas med vanliga datorer. Ju billigare desto bättre. Vad gäller radio aparater så kan det ha varit härdsmälta i dom, bara fronten är ok så är jag nöjd :tup

    kolla lite av vad vi tidigare har gjort på www.novelair.com

    MvH
    Micke
     
  4. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Kontakta Interhannover:
    http://www.inter-hannover.se/

    De försäkrar ju många småkärror så de bör ju veta vart eventuellt skrot tar vägen.
     
  5. Diddan

    Diddan Ny medlem

    Jo, det ska användas för interface med en/flera datorer. Som Micke skrev, skicket kvittar, bara framsidan finns. :)
     

Dela sidan