Hur lång tid för Transportstyrelsen?

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Ogge, 9 Juni 2009.

  1. Ogge

    Ogge Medlem

    Blev klar med mitt S(TMG)-certifikat idag! :tupX2 Hur lång tid tar det på ett ungefär för Transportstyrelsen att godkänna certifikatet och skicka ut det? Jag reser bort i slutet av månaden och blir borta några veckor. Tror ni jag hinner få det innan det?
     
  2. Kalle

    Kalle Medlem

    Bra fråga. Min erfarenhet är att så snart pappren kommer in från kontrollanten går det på under en vecka eller max två. (Fast det är ju inte så ofta jag flyger upp så jag har begränsat underlag att grunda påståendet på ;)) I ditt fall är det väl ingen kontrollant utan en instruktör som skall skicka in dina papper antar jag. Jag skulle tippa på att ditt pf kommer innan du hinner resa.

    Grattis till certet föresten :tupX2
     
  3. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Stort grattis! :tup

    Mvh
    Fredrik
     
  4. Ogge

    Ogge Medlem

    Tackar! Hoppas inte alla gått på semester ännu så jag får det på 1-2 veckor då. :)
     
  5. Ogge

    Ogge Medlem

    Fick det idag äntligen. 4335:- kostade det att hämta ut. :X Jag visste att det skulle kosta en del men aldrig så mycket.
     
  6. Kalle

    Kalle Medlem

    Fast inte helt svårt att räkna ut i förväg. All information finns ju tillgänglig på nätet,,,

    Då han du ju få certet innan du stack iväg. Tur det :) Och ett stort grattis till ditt cert!!
     
Laddar...

Dela sidan