Hur relevanta är frågorna i PPL-appen?

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av lex, 29 Oktober 2015.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. lex

    lex Ny medlem

    Hur representativa är frågorna som finns i PPL Appen på http://www.flygteori.nu med frågorna som kommer på det riktiga provet?
     
  2. Larscho

    Larscho Moderator

    Kan inte svara på frågan exakt men jag har många som är oerhört nöjda med appen och som säger att de hjälpte dem att klara teorin så jag tror inte att du kommer att bli besviken!
     
  3. Fredan

    Fredan Medlem

    Min erfarenhet är att frågorna i ppl-appen är av bättre kvalité. Jämför jag med luftisprovet så var frågorna där väldigt ojämna. Ibland var de så lätta att"man såg inte svaret fast det låg rakt framför en", så man ägnade 10 min åt att vända och vrida på alla alternativ tills man var tvungen att ta det mest uppenbara. Fick också många frågor som inte krävde något resonemang utan var av ren inlärningskaraktär, typ vad är störst x gal, y liter, eller när man passerar punkt x vid start kl 10:00 osv.
     
    • Gillar Gillar x 1
  4. J-P

    J-P Ny medlem

    Appen ger dig en grundlig översikt av vad du kan å kanske inte kan. Tyckte det var ett jättebra hjälpmedel, och gör man PPL appen med goda resultat så kommer man nog ganska säkert fixa luftis med. Däremot så är det inte så att PPL appen är kopior på luftis, de skiljer sig en aning och jag har alldrig stött på en "likadan" fråga i luftis som jag fått i PPL appen. Men, underbart verktyig till plugget!
     
  5. lex

    lex Ny medlem

    Ok, tack för svar! jag gillar appen skarpt. :)
     
Laddar...

Dela sidan