Min rekordflygning

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Domino, 18 September 2008.

  1. Domino

    Domino Ny medlem

    Nu börjar det verkligen närma sig uppflygning för min del med 42,4 timmar i loggboken.
    Igår tog mig läraren på ett riktigt marathon som jag bara måste skriva ner eftersom det var sanslöst....

    Vi startade Trollhättan som började med avdrag efter lättning.
    Därefter branta svängar på väg till Säffle där vi landade kortfält.

    Sedan upp till Karlstad för lunch.
    Nästa studs på Munkfors och sedan fullstop i Hagfors där vi fick kaffe.

    Vidare upp till Ekshärad för studs och norr ut för "motorstopp" bland bergen.

    Från Eksnäs vidare till Torsby för studs och ner till Sunne för ytterligare en studs efter "motorstopp".

    Från Sunne till Arvika för ännu en studs och sedan hemåt med fejkad IMC med nav, branta svängar och onormala lägen.

    På en arbetsdag fick jag ihop 3,9 timmar, 9 flygfält och kryssat av alla moment som var kvar i utbildningen.

    Trött och glad är den bästa beskrivningen av mig efter det.

    Nu återstår bara "lilla uppflygningen", en timma studsar och den riktiga uppflygningen.

    Vänta er en full rapport när jag är i mål. Ser fram emot att sätta "PPL" på min profil.
     
  2. Adam

    Adam Aktiv medlem

    Wow! Efter en sådan duvning är du ju garanterat mer än väl rustad för den stundande uppflygningen. Njut av slutfasen av din utbildning, och välkommen (snart) till kretsen av privatflygare!
     
  3. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Det där lät ju som en alldeles förträfflig flygning och bra generalrepetition inför den stora dagen!

    Jag ser fram emot att höra mer detaljer om din uppflygning när du väl bockat av den i aktivitetslistan :)

    Mvh
    Fredrik
     

Dela sidan