Near eller BFSAA ?

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Payo_87, 27 September 2009.

  1. Payo_87

    Payo_87 Ny medlem

    Vilken är mest kostnadseffektiv och ger mest möjligheter till jobb efter utbildningen tycker ni ? Själv tycker jag Near låter mycket bättre, eller ? Tacksam för svar :)
     
  2. Sillkalven

    Sillkalven Ny medlem

    Båda skolorna har ungefär samma upplägg att man har en kortare tid på hemmaorten och en längre tid på USAs västkust, och samma tid som man gör träningen på. Vilken som är bäst kan jag tyvärr inte svara på, men båda har nog sina fördelar, men båda är dyra med den norska såklart dyrast.

    Största fördelen med att gå integrerat är att du får ett schema när man ska flyga och en röd matta till flygplanet varje gång du flyger som gör att utbildningen kostar mycket mer än om du gör allt i modulväg. Då får du själv boka flygningarna och ringa lärare etc. Och dessutom slipper du enorma lån i modulväg som du kanske inte kan betala tillbaka om det är kärvt med jobb efter en avslutad integrerad utbildning. Jag känner folk som har klarat av dyra integrerade utbildningar men sitter hemma utan pilotjobb med 800 000 kr i skuld. Så om pengar inte är några problem för dig, kör hårt och besök skolorna och välj någon av dem. Annars välj modulvägen, ta ditt PPL, och flyg med vänner och bekanta, som kan vara väldigt roligt, och läs ATPL-teorin och avsluta sedan med den sista praktiska biten.
     
  3. TOC

    TOC Ny medlem

  4. rmjo

    rmjo Ny medlem

    Japp, verkar som så.


    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=593707

    http://www.pprune.org/nordic-forum/404591-north-european-institute-aviation-er-fratatt-lisensen.html

    Finsk diskussion: http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,93501.0.html
     
  5. sobjerke

    sobjerke Aktiv medlem

    Affirm

    http://www.smp.no/nyheter/article186395.ece
     
Laddar...

Dela sidan