NPA 2014-29(A)

Diskussion i 'EASA' startad av hans_p, 3 Februari 2015.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    • Gillar Gillar x 1
  2. control

    control Välkänd medlem

    Finns också andra bra saker i denna som komer ta bort en del nationella dumheter vi har... men varför bryr du dig, UL är inte AnnexII ;)
     
    • Gillar Gillar x 1
  3. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Ja du... det var just därför jag läste denna NPA med intresse. UL är Annex II, det är ju vi som nämns under punkt E...
     
  4. control

    control Välkänd medlem

    E??? är jag blind eller pratar du nu om ett helt annat dokument? Jobbar tyvärr nu, massor med intressant i det dokumentet som jag ska läsa när jag har mer tid :D
     
  5. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Ja, Bilaga II (för att använda den korrekta men mindre använda benämningen) som vi båda avser finns ju i förordningen 216/2008, medans denna NPA avser förordningen 1178/2011. Så jag citerar hela bilaga II från 216/2008;

    Punkt E är den som avgränsar UL-klassen från EASA-flygplan. Alltså avses UL vara flygplan som omfattas av Bilaga II och därför ursprungligen inte berördes av EASA-reglerna, precis som X-klass och veteranflygplan. :)
     
  6. control

    control Välkänd medlem

    "
    (2) When flight time is completed during flights operated in the same class or type of aircraft falling

    under points (a), (b), (c) or (d) of Annex II to Regulation (EC) No 216/2008, it shall be given full

    credit for the purpose of issue, revalidation or renewal of a licence, rating or certificate.

    "

    saknar ett e där....
     
  7. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Ja men nu ska vi inte blanda äpplen och päron här... Jag har inte sagt att e) berördes av just denna NPAn.... :)
     
  8. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Vilken NPA då?
     
  9. Larscho

    Larscho Moderator

  10. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Nej, jag menar vilken NPA är det som (e) berörs av?
     

Dela sidan