PPL-utbildning samtidigt som heltidsarbete?

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av dsk, 14 December 2014.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 1 medlem.
  1. dsk

    dsk Ny medlem

    Stort grattis! Jag blev inte antagen till SAA och har inte speciellt höga förhoppningar att komma in på TFHS då de rimligen borde gå på snarlika kriterier... Någon som har erfarenhet av att ta ppl samtidigt som heltidsarbetande? Går det att få ihop utan tjänstledighet?
     
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Definitivt. Jag tog mitt PPL samtidigt som jag jobbade heltid. Upplevde inte att det var något problem alls. Kör på det.
     
    • Gillar Gillar x 1
  3. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Håller med, PPL och jobba funkade utmärkt för mig
     
    • Gillar Gillar x 1
  4. Larscho

    Larscho Moderator

    Börja med LAPL nu när det kommer. Det innebär få begränsningar. Vet dock inte om man kan gå direkt från det till CPL.
     
  5. Tomcaten

    Tomcaten Aktiv medlem

    I början gick det för mig bra vid sidan av det vanliga 9-17-kneget, det var kämpigt men det gick för vi hade skola lör och sön(ibland kom vi ifrån en dag)

    Men jag tycker att du tills det blir dags att skriva prov, tar tjänstledigt eller långsemester åtminstone så länge så att du kan få 1 månad till 3 månader off.
    För när det är dags att skriva prov så behöver du se i kalendern att du har gott om tid för det är då det gäller. Det är bra att du har överskott på tid så du har beredskap för oväntade händelser i slutskedet av din ppl-utbdilning.

    Du eller ngn. annan nära dig kan bli sjuk. Du kanske inte får tag i provvakt den dagen/tiden som du behöver skriva. Du kan behöva göra ett eller flera omprov.
     
Laddar...

Dela sidan