Prova att flyga på Gran Canaria

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av andreasvibo, 12 Februari 2010.

  1. andreasvibo

    andreasvibo Aktiv medlem

    Hej

    Ska till Gran Canaria och undrar om nån vet nåt om möjligheterna till att flyga lite UL under vistelsen där. (Eller PPL för den delen. Har UL-cert men kommer väl ändå inte att vara PIC, skulle jag gissa. )
     
  2. Air-man

    Air-man Aktiv medlem

    Hej

    Jag känner inte till något specifikt fält eller så, men en arbetskamrat som har PPL hyrde en PA28 på semestern. En kille från uthyrnigsfirman flög med, mest för språkets skull för flygledningen verkade inte vara så bra på engelska. Han fick till och med flyga över den stora flygplatsen efter att killen pratat med tornet. Det finns nog möjligheter att flyga när man är där, men som du säger, kanske inte helt själv. Kontakta någon flygklubb redan innan du åker så är de beredda och du kan få info om vad som gäller. Det kan säkert vara försäkringsbitar som är orsaken till att man inte får flyga ensam.

    Mvh Air-man
     
  3. lh

    lh Ny medlem

    Hej,

    Hittade en artikel om flygning på Gran Canaria i Aeroklubbens nyhetsbrev:

    http://www.aeroklubben.se/DB/Files/Mofly%20-%20oktober%202008.pdf

    Kolla sidorna 5-6. Intressant och underhållande läsning!

    :)
     
  4. svanen

    svanen Medlem

    Hej!

    Var på Gran Kanaria i julas och var förbi på klubben som TOC länkade till, jag hade inte med mig min licens men skulle få flyga med en safety pilot, vilket jag hade gjort oavsett.
    Det skulle kosta 160€ för en timmes flygning och med en PA28-180, mycket trevlig kille jag talade med, tyvärr så blev det ingen flygning för mig den här gången.

    Flygplatsen ligger strax nordost om San Augustin och Bahia Feliz och kan även rekommendera flygplatsrestaurangen som ligger bredvid flygplatsen, vi har ätit mycket god mat där.

    Vart kommer du bo?

    /Johan
     
Laddar...

Dela sidan