Rättvik 13-14/3

Diskussion i 'Flygevenemang (arkiverad)' startad av I_R_Fischer, 9 Mars 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. I_R_Fischer

    I_R_Fischer Medlem

    Hei! Jeg har tenkt meg til Rättvik på is-fly-in nå kommende lørdag. Er det noen andre av flygfyrens medlemmer som tenker å dra dit?

    Noen som har gode tips som er verdt å ta med seg i forbindelse med å lande på is?
    Jeg har ved flere anledninger landet på isete rullebaner, og vet at retningskontroll er essensielt, men jeg tenker mer på hvordan man får gjennomført run-up om man ikke kan takse til et sted med god friksjon?

    Er nå i full gang med planleggingen av lørdagens utflukt med LN-DAX, PA 28-150, anslagsvis 90 minutter flytid fra Kjeller til Rättvik.

    Mvh, Ingolf
     
  2. Niclas-S

    Niclas-S Medlem

    Sjekk her først. http://www.rattviksflygklubb.com/j.html

    http://www.rattviksflygklubb.com/

    "Måste tyvärr meddela att vi inte lyckades röja bort snön. Det var på sina håll vatten under isen och det gick så tungt att traktorn, som var fyrhjulsdriven, slirade och det blev stopp. Kanske det gått om traktorn haft kjettingar men det är stora ytor som skall röjas.

    Men vi har inte gett upp hoppet. Om det blir tö och det blir vatten överallt och detta sedan fryser, ja då har vi ett perfekt läge. Kanske långsökt men det har hänt förr... Sedan har vi också reservdagarna helgen därpå.

    Så just nu är det bara att avvakta och se... Mer information kommer."
     
  3. jonny majava

    jonny majava Ny medlem

    Ofasen. Siljan är inte bottenfrusen i år. Det är vatten under isen. :tupX2
     
  4. I_R_Fischer

    I_R_Fischer Medlem

    Uff, det var jo kjedelig da! Leste ikke siste oppdateringen før etter at all planleggingen var gjort. Men, sjansen byr seg nok igjen, så ingenting er helt forgjeves.
    Det blir vel kanskje en liten is-tur til Femunden i stedet da, om forholdene der er bedre. :)

    Da får jeg komme meg tilbake til kartene mine igjen for ny planlegging..... ;-)
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan