Sjöflyg

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av saltis, 6 April 2012.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. saltis

    saltis Ny medlem

    Hej! Jag letar efter sjöflygklubbar mm, någon som bedriver utbildning till sjöbehörighet eller privatpersoner som vill hyra ut sjöflygplan. Jag känner till Täby sjöflygklubb men det finns väl fler klubbar/utbildare i landet? :q
     
  2. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Tja det finns väl en hel del i norra Sverige men "norrland" brukar ju inte riktigt räknas till Sverige för folk här. alltså: första frågan; var bor du?

    (Vid en snabb googling finner man åtminstone sjöflygutbildning i t ex Kiruna, Arvidsjaur, Luleå, Borlänge, Framnäs/Ytterhogdal mm mm)
     
  3. saltis

    saltis Ny medlem

    Just nu bor jag i Jönköping men är mycket i Sthlm. Är intresserad av alla tips i hela landet. Har själv googlat en del men inte funnit något. Du får gärna ge mig länkar. Jag har hört att det finns i Kiruna men Borlänge va en nyhet.

    (Ska väl även säga att UL inte är av intresse för mig)
     
  4. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Det finns säkert folk här som vet mer än jag om detta och som kan ge mera tips men
    Tuna Aero i Borlänge håller väl på med sjöflyg?
    http://www.tunaaero.se/

    Sen finns det som sagt i Arvidsjaur (ulf lewander) och i Luleå (luleå/bodens flygklubb)
     
  5. saltis

    saltis Ny medlem

    Tyvärr har Tuna aero sålt sin sjömaskin (står på hemsidan) annars hade de varit perfekt!
     
  6. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Sjö

    Ja och nej; dom skriver ju också
    "Tuna Aero erbjuder på förfrågan utbildning för sjöflygbehörighet under sommaren 2012 i Cessna 206".

    Sen är det väl så att en 206:a inte är den billigaste maskinen att flyga. (Den maskin dom sålt var en Super Cub.)
     
  7. Niclas-S

    Niclas-S Medlem

  8. Anders Lidén

    Anders Lidén Aktiv medlem

  9. Charlie85

    Charlie85 Medlem

    Någon som vet om det finns någon klubb med sjöflyg i Smålands-trakten?
     
  10. saltis

    saltis Ny medlem

    UL är inte av intresse för mig. Tuna-aero svara varken på tele eller mail.
     
  11. Ethea

    Ethea Ny medlem

    Hej Saltis,

    Du är välkommen att höra av dig till oss på Tuna Aero igen angående dina frågor om sjöflyg. Mejla eller

    alternativt tfn som du finner på www.tunaaero.se.
     
  12. Epelle

    Epelle Medlem

    Hej! Någon som vet om Fly4fun fortfarande ger utbildning på sjö (UL förstås), vart erbjuden det för några år sedan. Eller vet någon om Swedishultraflyers kan ge inflygning UL + sjö, för typ gästmedlem? Har idag PPL.

    VH/E
     
Laddar...

Dela sidan