Ska ta PPL - Ont i magen känsla

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av lasernet, 22 November 2011.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. lasernet

    lasernet Ny medlem

    Har gått och funderat i flera veckor om att förverkliga drömmen om att flyga och igår kväll så bestämde jag mig äntligen för att lyfta mina vingar men idag har jag fått kalla fötter (ont i magen) bara jag tänker på att jag ska sitta där uppe helt själv när jag flyger upp. Är det bara Nervositet eller beror det på något annat? :blush
     
  2. JohannesB

    JohannesB Medlem

    Du sitter inte ensam när du flyger upp. Du har ju kontrollanten med dig.

    Jag var däremot ytterst fundersam till hur jag skulle klara av alla EK flygningar, speciellt långnaven.
    Det gick dock hur fint som helst.
    Det kommer det göra för dig också!
     
  3. Svenw

    Svenw Ny medlem

    Din flyglärare kommer inte att släppa iväg dig - varken EK eller till uppflygning - innan du är helt och hållet redo för det. Alla är nervösa innan, men det går över till koncentration när man väl sitter bakom spakarna!
     
  4. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Du kommer att växa in i rollen som Pilot! Det känns säkert avlägset just nu, men när du har flugit ett antal timmar och är i trim så är det "nästan" som att cykla. :) Största steget är som andra sagt - första EK flygningen vid ca 15-20h in i utbildnignen!! Uppflygningen är mer som en formell uppvisning för att få din lapp från luftis!

    Läsa gärna om mitt PPL-äventyr. Det finns massor av andra liknande artiklar under "artiklar".

    http://www.flygfyren.nu/showthread.php?t=1912


    Lycka till!!
     
  5. DanielW

    DanielW Medlem

    Jag är själv flyglärare och jag håller med till 100%
    Vi släpper ingen EK utan att vara säkra på eleven.
     
  6. JohannesB

    JohannesB Medlem

    Jag gick EK efter nästan 11 timmar.
    Trodde jag skulle svimma, allt gick runt i huvudet på mig.
    Men det gick toppen, jag satte nog min hittills bästa landning och fick beröm av de gamla FFK-rävarna som satt och tittade på.

    Så precis som du skriver har lärarna järnkoll. Förmodligen mer koll på en än man har själv :)
     
Laddar...
Liknande trådar
  1. Larscho
    Svar:
    16
    Visningar:
    1,296

Dela sidan