Skill-Test "BESTÅTT"

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av dypen, 27 Juli 2009.

  1. dypen

    dypen Medlem

    Høsten 2007 startet jeg på teorien på min vei mot PPL-A (Private Pilot Licence – Aeroplane) med teori eksamen sommeren 2008. Fikk kontiniutet på flytimene sent på høsten 2008, ingen flytimer i desember. I løpet av 2009 har jeg flydd masse med endelig skolesjekk på onsdag og skill test eller oppflyging med kontrolant fra Luftfartstilsynet på fredag 24.07.2009 med "BESTÅTT"

    Mestringsfølelsen jeg hadde under og etter langnaven som gikk perfekt var veldig god! Følelsen etter skill testen er enda bedre og er vanskelig å beskrive, fruen påstår smilet gikk trill rundt på fredag når jeg kom hjem.

    Jeg lener meg tilbake, ser forover og venter på brev fra Luftfartstilsynet. :tupX2
     
  2. Ricke

    Ricke Ny medlem

    Grattis !!!
     
  3. I_R_Fischer

    I_R_Fischer Medlem

    Grattis Helge! Dette var gode nyheter! :tupX2
     
  4. sobjerke

    sobjerke Aktiv medlem

    Gratulerer, Helge.

    Når du har fått papirene, får vi ta en tur over kjølen og se om vi treffer noen av våre svenske "kollegaer" her på forumet :tup
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Dypen, stort grattis! :)
     
  6. McFire

    McFire Ny medlem

    Grattis! Härlig känsla!
     
  7. dypen

    dypen Medlem

    Takk! Jeg må få takke alle her på forumet for hjelp og motivasjon på veien til PPL-A

    Helt klart! :e

    Kort vei over :)
     
  8. dypen

    dypen Medlem

    AOPA Flight Path program

    De siste to årene har jeg brukt og testet ut resurssidene hos AOPA. aopa.org De har noe som kalles "AOPA Flight Path program" som sender deg opplæring / info. mailer vedr. PPL-A programmet.

    Eks: 1. Fuel your flight training with tips and prizes, 2. What does it take?, 3. Find a Flight School, 4. Preparing for your first flight, 5. What Do I Really Need to Buy?, ..................7. Preflight Procedures and Checklist Usage, .................11. Radio Communications o.s.v.

    Du bestemmer hvor ofte mailene skal sendes og oppdaterer med din progresjon, raskeste som kan settes er to uker mellom hvert brev.
    Når du er ferdig og legger inn oppflygingsdato får du en hyggelig avslutnings mail :)

     
  9. sobjerke

    sobjerke Aktiv medlem

    Kanskje på tide å endre status fra "Flygelev" :e
     
  10. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Tillåt även mig att säga GRATTIS !
    (Även om det kom litet sent)

    Flyg nu lågt och och sänk farten i svängarna så att du inte slår dig.



    Håkan
     
  11. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Vi vet hur hårt arbete du lagt ner så jag kan bara gratulera och önska den nya piloten många roliga flygäventyr (och eventuellt fler ratingar)!

    Jonas
     
  12. dypen

    dypen Medlem

    Takk "IR Fischer", når jeg sitter her og leser på forumet dukket spørsmålet opp. Hvordan går det med halehjulsutsjekk`n ?

    Jonas takk, for meg har det vært målbevist jobbing og som du skriver "hardt arbeide". For det meste lite sosial, får prøve å rette på det nå. Det neste må bli utsjekk på Cessna :)
     
  13. I_R_Fischer

    I_R_Fischer Medlem

    Joda, halehjulsutsjekken er i gang, men det har vært litt stillstand i det siste, både på grunn av dårlig vær, ferie, og snag på Cub`en.

    Men jeg gleder meg til å komme i gang igjen, det er en utrolig fascinerende maskin å fly!:tupX2:tupX2

    Lykke til med Cessna-utsjekk!

    Ingolf
     

Dela sidan