Språk på PPL prov?

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av KalleK, 17 Mars 2009.

  1. KalleK

    KalleK Ny medlem

    Testade att köra "Demo av PEXO" idag inför stundande PPL prov. En fundering som dök upp var om frågorna på det verkliga PPL provet liksom i demon av PEXO är på engelska?
     
  2. Ricke

    Ricke Ny medlem

    Nej, Frågorna är på Svenska, fast även i det "riktiga" programmet med luftisproven finns bara alternativen "Deutch" och "English". Trots detta kommer frågorna på svenska.
    (Skall tillägga att jag gjorde alla 9 proven i söndags)
     
  3. KalleK

    KalleK Ny medlem

    Okej, tack för snabbt svar!
    Alla 9 på en dag, det var inte dåligt! Hoppas det gick bra!
     
  4. Ricke

    Ricke Ny medlem

    Det gjorde det ;)
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Bra jobbat med teorin, Ricke! :tup

    Mvh,
    Fredrik
     
  6. FL95

    FL95 Medlem

    Grattis till det lyckade provet, Ricke!!!

    Jag vill bara nämna att när jag skrev PPL-provet för ca 2 år sedan så var frågorna (eller svaren) inte helt färdigöversatta... I HPL (Human Performance and Limitations) var endast frågan och det korrekta svaret på svenska på flera av frågorna, resten av svarsalternativen (de felaktiga) var på engelska!!! :p
    Detta har de säkert åtgärdat sedan dess...

    /Daniel
     
  7. Ricke

    Ricke Ny medlem

    Tack så mycket :)
     
  8. BamBam

    BamBam Ny medlem

    HPL 2008 kom tyvärr utan ledtrådar... Typiskt! Heh
     
  9. Icenor

    Icenor Ny medlem

    Flytter til Ljungbyhed om et par uker og skal ta PPL prøven ikke lenge etter. Er det noen som kan bekrefte at det ikke på noen som helst måte er mulig å ta PPL prøven på engelsk?

    Har allerede bestått den norske PPL prøven, men må mest sannsynlig ta den på nytt i Sverige. Jeg har fortsatt kontroll på mye av teorien når jeg svarer på "1000 Frågor" spørsmålene, men det skjer stadig at jeg svarer feil fordi jeg misforsto hva enkelte av de svenske ordene betyr. :bored
     
Laddar...

Dela sidan