Studera 1000 frågor

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av gregory, 15 December 2009.

  1. gregory

    gregory Ny medlem

    Hej,
    som ny medlem här vill jag börja med att tacka för en bra sajt och mycket trevlig läsning, keep up the good work!
    Själv är jag PPL elev och pluggar i skrivande stund aerodynamik inför skolprov imorgon.
    För att underlätta mina studier la jag upp ett svars formulär online. Det håller reda på svaren till 1000 frågor häftet och visar direkt hur jag ligger till. Hoppas ni andra kan dra nytta av det. Formuläret hittar ni på

    http://paperplanejournal.com/1000_fragor.html

    Håll till godo!

    //Gregory
     
  2. Micke_xyz

    Micke_xyz Medlem

    Koolt. Detta kan nog bli användbart inför de fem prov jag har på måndag.
     
  3. gregory

    gregory Ny medlem

    Fem prov på en gång! låter saftigt :)
    Lycka till!
     
  4. Air-man

    Air-man Aktiv medlem

    Hej

    När jag skrev proven (på internet) skulle man skriva alla på en gång, men det står ingenstans att man måste skriva alla. Det är ganska mastigt att klara alla 9 på en gång. Med dagens internetbaserade system kan man välja precis vilka prov man vill göra. Samtidigt är det ju skönt att få avklarat så många som möjligt per gång, men att göra alla ämnen är nog en kvarleva från när man bokade tid i grupp och hade en kontrollant som satt och övervakade eller om klubben har en tradition. Dumt att missa många prov för Luftis tar ut 200:- per omprov.

    Lycka till med proven.

    Air-man
     
  5. cederqvist

    cederqvist Ny medlem

    Hur funkar det idag? Måste man inte ha provvakt?
     
  6. wingh

    wingh Ny medlem

    Jo, Oscar det måste du:e

    Men du kan ta ett eller flera prov åt gången.
     
  7. Air-man

    Air-man Aktiv medlem

    Hej

    Jo, provvakt har du fortfarande, men förr bokade man tid i Göteborg eller Karlstad för en heldag och då försökte man klara så många prova man kunde så man slapp åka dit igen. Smidigare med dagens internet.

    Ett tips! Frågorna på luftisproven kan ibland vara lite "omvända" mot böckerna och 1000 frågor så läs igenom frågan flera gånger innan du svarar.

    Mvh Air-man

    www.air-man.se
     
  8. cederqvist

    cederqvist Ny medlem


    Lät nästan för bra annars :e
     
  9. Roffe

    Roffe Ny medlem

    Jag gjorde alla proven samma dag. Tyvärr hade jag inte repeterat Human factors tillräckligt då det, vilket jag för sent insåg, inte fanns några frågor i ämnet i 2007 års upplaga av 1000 frågor. Efter åtta godkända prov kunde jag dock inte bara gå därifrån utan att i alla fall försöka, vilket naturligtvis sket sig. :blush
     
Laddar...

Dela sidan