Synpunkter på nya designen

Diskussion i 'Flygfyren Q&A' startad av control, 2 April 2015.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 1 medlem.
  1. control

    control Välkänd medlem

    Med stor risk för att låta som en GGG (grinig gammal gubbe) så måste jag säga att den nya plattformen suger, fullt med reklam och "liknande trådar" mellan första och senare inlägg, aktiva menyer som slöar ner laddningen av sidan mm. Jag kommer snart sluta besöka forumet om ingen ändring sker
     
    • Gillar Gillar x 1
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Plattformen i sig är inte ny, bara uppgraderad till en något senare version.

    Det som verkar göra din upplevelse sämre jämfört med tidigare är designen. Det visuella är något som går att byta/förändra. Det som är stora fördelen nu jämfört med tidigare är att designen är responsiv och blir avsevärt mycket bättre på mobila enheter. När det gäller reklamen så är det inte mer reklam nu är vad det var tidigare, snarare mindre.

    Sen är jag nyfiken på vad det är som du tycker är principiellt fel med att ha "liknande trådar" mellan första och andra inlägget?

    Så länge feedbacken håller en konstruktiv ton kommer jag att vara öppen för förändringar. Motsatsen gäller givetvis om "allt bara är dåligt".
     
    Senast redigerad: 3 April 2015
    • Gillar Gillar x 1
  3. control

    control Välkänd medlem

    Nästan alltid när jag går in på forumet så tittar jag på menyn "senaste inlägg" och väljer öppna i ny flik på de ämnen som intresserar mig. Sen stänger jag huvudfliken.

    Tidigare så kunde jag därefter i varje flik direkt se flera av de senaste svaren på varje tråd jag öppnat.

    Nu ser jag oftast enbart det sista inlägget, ibland något i mitten, jag antar att någon cookie håller koll på vilket inlägg jag såg sist på aktuell dator. Utan att skrolla ser jag utöver detta bara en massa trams.

    Vad jag vill: Se de senaste inläggen utan att behöva skrolla. Visst kan jag förstå att jag måste se reklam någonstans... men inte som nu, överallt. Och liknande inlägg är enbart störande och stjäl all plats.
     
    • Gillar Gillar x 2
  4. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Håller faktiskt med Control där. Det som är intressant är länken till senaste inläggen, med så många färska svar som möjligt utan scrollning. (Men visst förstår man att reklamen måste finnas)
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Senaste inläggen visas nu som startsida när man går in på www.flygfyren.nu.

    Jag håller fortfarande inte med dig om att det är reklam "överallt". I förra versionen av sidan fanns det tre olika ställen med reklam. Högst upp på förstasidan samt i början och i slutet av varje tråd. Nu förekommer det reklam på två ställen: en i början och en i slutet av varje tråd.

    Liknande inlägg fyller en funktion. Hela idén är att dels tipsa besökare om annat snarlikt innehåll som kan vara av intresse, dels få besökare att stanna kvar längre på sidan. Så jag delar inte din uppfattning om att det är störande och stjäl en massa plats.
     

Dela sidan