Veteranflygträff i Alingsås 20/8

Diskussion i 'Flygevenemang (arkiverad)' startad av Air-man, 17 Augusti 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Air-man

    Air-man Aktiv medlem

    Hej

    På lördag 20/8 anordnar Göteborgs veteranflygsällskap fly in på fältet i Alingsås. Det brukar komma en hel del intressanta maskiner. Sällskapet har själva ett par rariteter i samlingarna som brukar luftas under dagen. Det kommer även komma veteranbilar och motorcyklar. Enklare förtäring och trevlig samvaro.

    Jag har tänkt ta mig dit från Lidköping i SE-GVT. Kolla NOTAM då jag tror ena tröskeln är inflyttad ett par meter för någon hästbonde i närheten har klagat på buller.

    Vi kanske ses?

    Air-man
     
  2. Air-man

    Air-man Aktiv medlem

    Veteranträff i Alingsås

    Hej

    Tog mig från Lidköping till Alingsås i lördags. Lite osäkert väder, men det klarnade upp efterhand. Rak sidvind i Alingsås, men det gick bra att komma ner och upp. Tyvärr var det bara jag som kom flygande, eventuellt en maskin till som jag pratade med när jag landat i Lidköping och som var på väg till Alingsås. Många drog sig kanske för att försöka när vädret var lite osäkert och med den tidvis friska vinden. Vi får hoppas på bättre uppslutning nästa år. Det blev varmkorv och flygsnack med trevligt folk innan jag drog mig hemåt.

    Air-man
     
  3. PilotDreams

    PilotDreams Medlem

    Tyvärr var jag bortrest denna helgen.
    Annars vore det ett mkt intressant event att besöka.

    ...Nästa år!

    /Tommy
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan