Vilka events ska du besöka i år?

Diskussion i 'Flygevenemang (arkiverad)' startad av Lennart, 2 Maj 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 11 medlemmar.
  1. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Jag siktar på roll out i Hässlö 26 maj.

    EAA fly-in på ESNY Söderhamn 1-2 juni. (Bor 500m från platsen och har flygplanet på ESUM 2 mil bort) :)

    Hade gärna besökt Tierps flygfest 29-30 juni men jag ska gifta mig då så det blir nog svårt att klämma in det!!
    (Hoppas min blivande fru inte läser det här) :D

    Siljansnäs 9-10 augusti.

    Om inget annat dyker upp efter vägen eller krockar då förstås... (Som tex ett flygfyren fly-in) ;)
     
  2. control

    control Välkänd medlem

    Jag kommer att vara funktionär på Hässlö, EAA missar jag nog pga jobbresa, skulle vilja åka till säve men det brukar få strykas pga att de kräver så tidig landning...
     
    • Gillar Gillar x 1
  3. Air-man

    Air-man Aktiv medlem

    Hej

    Visingsö första helgen i augusti är redan bokat. Jag gillar fly ins mer än flygdagar, så förhoppningsvis kan man komma iväg på några trevliga träffar i sommar. Hör gärna av er på forumet om det är något på gång.

    Airman
     
  4. kungen

    kungen Medlem

    var på Friedrichshafen skall på EBACE och hoppas jag hinner till Hässlö Roll out
     
    • Gillar Gillar x 1
  5. joma

    joma Medlem

    Göteborg och Roskilde blir det nog i år...
     
  6. MatsSR20

    MatsSR20 Medlem

    Oshkosh förstås
     
  7. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Hur lång flygning har du dit? :)
     
  8. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

    Satsar på en långflygning till Hässlö Roll out vi startar kvällen före från Johannisberg ca: 4 min flygning. Skämt åtsido så ska vi ställa ut och prompta vår UL verksamhet. I övrigt blir det nog inget jag satsar på långresor i år.
     
  9. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Haha.. Känner igen det där.. Det går klart snabbare för mig att gå till EAA fly-in än att flyga dit.. :)
     
  10. MatsSR20

    MatsSR20 Medlem

    Det hjälper att bo nära 1.5 timma eller så. Men det blir nog på motorcykel så 5 timmar kanske. Försöker kombinera två intressen in till en semester vecka.
     
  11. MatsSR20

    MatsSR20 Medlem

    Till OSH nästa Söndag. Skall någon annan dit?

    Mats
     
  12. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Japp. Där tisdag-onsdag.
     
  13. MatsSR20

    MatsSR20 Medlem

    Vi blir nog där Söndag till Torsdag. Har hyrt camper hela veckan men tror inte vi har lust att spendera hela veckan där.

    Skall gå och titta på en Pitts. Jag är väldigt sugen på att beställa en for 2014.
     
  14. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Kompisen, (vår ordf) är ute efter att beställa byggsats på en Bush-Cub.
    Själv måste jag köpa ett nytt headset (troligen ett Zulu). Sålde mitt tidigare, men har insett misstaget. Det går inte att flyga med gamla klubbheadset om man har flugit ett tag med ett bra ANR, även om man flyger mindre än förr.
     
  15. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Stellann. Jag förstår att du ångrar att du sålde ditt Zulu. Visst var det jag som köpte det?
    Jag har lyckats samla på mig ett gäng begagnade sådana. Dom ska jag hålla hårt i.!! ;)

    Men till ämnet!! Är det någon mer än jag som drar till Hede den 27/7.??
    Vore kul att flyga samtidigt som någon annan..
     
  16. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Hede är ett mycket trevligt ställe att fara till. Opretentiöst men bra arrangemang. Entusiasterna där bör ha en eloge för att dom håller igång. Dessutom ett av de ganska få ställena på övre halvan av Sverige som kör en flygdag.
    Brukar flyga dit ibland men inte i år (Oshkosh).
    Och, jovisst det vi Lennart som gjorde affär på headsetet. (Man saknar kon när båset är tomt!...)
     
  17. JohanF

    JohanF Ny medlem

    Jag tänkte åka till Hede på lördag 27/7, utgår från Sundsvall ESNN
    /Johan
     
    • Gillar Gillar x 1
  18. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

  19. JohanF

    JohanF Ny medlem

    Det blev blev inte Hede för mig idag, vi flög brandflyg över Västernorrland istället.
     
  20. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Blev inget Hede för mig heller. Roade mig med att ligga sjuk hemma och lyssna på åskan utanför :(
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan