Sikkerhetskopiering av data.

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av dypen, 16 Juli 2008.

  1. dypen

    dypen Medlem

    Jeg har i lengre tid tenkt å kjøpe meg en liten ekstern hardisk for sikkerhetskopiering av bilder, filmer, dokumenter og annet som er uerstattelig hvis min pc kolapser.

    I dag har jeg kjøpt "Maxtor OneTouch 4 Mini 160 GB" for kr.599,- på Elkjøp. Dette tror jeg er en ok hardisk, grei pris og beskjedne ytre mål og lett å putte i lomma.

    Jeg har tidligere lagret dokumenter på minnepinne (4 GB) der er det bare å putte minnepinnen i usb porten, nytt vindu åpnes automatisk, jeg oppretter mapper, kopiere og limer inn de dokumentene jeg ønsker. Veldig lett for en som ikke er ekstremt oppe på data. :tupX2

    Jeg gledet meg veldig til jeg kunne plugge inn min nykjøpte eksterne hardisk for å ta sikkerhetskopiering av bilder, filmer, dokumenter og annet som er uerstattelig.

    Jeg leste den lille manualen som var med før jeg koblet opp for å være på den sikre siden. (den var på svensk) :) Der står det at jeg måtte laste opp et program som var på den eksterne hardisken før jeg tok den i bruk. Så langt så vel og alt ok.

    Når jeg skall bruke denne så virker det hele mere omfattende en jeg trodde på forhånd, for jeg så for meg samme fremgangsmåte som på minnepennen.

    Neida det ser ut som jeg må sette opp det hele med klokkeslett for sikkerhetskopiering, hvilkne dager, velge mapper, filer o.s.v. Og da stopper det her for meg, jeg tør ikke i frykt for å ødelegge eller forstyrre noe.

    Er det noen som kan linke til en guide eller enda bedre gi meg en snarvei for hvordan dette gjøres enkelt ?

    Jeg skall jo bare flytte over noen dokumenter og bilder, jeg har ikke behov for noen dagelig sikkerhetskopiering av hele datamaskinen.
    :q
     
  2. kaiowas

    kaiowas Ny medlem

    Förlåt om jag missuppfattar dig, min norska är inte den bästa. Men som jag förstår det så vill du ha den som backup och själv kopiera lite filer till den då och då? Formatera den som en vanlig håddisk och kopiera till den som ett vanligt usb minne. Annars finns det nog program som kopierar från dom mapparna som du vill genom en enkel knapptryckning när du vill. Lycka till!
     
  3. dypen

    dypen Medlem

    Tusen takk for ditt svar. Hvordan utfører du denne handlingen for å få den til å fungere som en minnepenn ? Jeg elsker detaljerte guider :)
     
  4. kaiowas

    kaiowas Ny medlem

    Testa den här:

    http://www.ehow.com/how_6026_format-hard-drive.html
     
Laddar...

Dela sidan