Skriva ett meddelande på marken

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Lundberg707, 29 April 2012.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. Lundberg707

    Lundberg707 Ny medlem

    Har en fundering om hur stora bokstäver, vilken färg och vilket material man bör använda? T.ex. om man vill skriva ett meddelande på marken, som ska synas bra från flygplanet på ca: 1000 fot

    Har tänkt experimentera en del i sommar. Men om någon här redan provat eller bara har en bra idé så får ni gärna dela med er:)
     
  2. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    Pröva horisontellt

    Eftersom du ändå har experimentlusta och kanske inte får nå't erfaret svar här: börja testa horisontellt!
     
  3. diveman

    diveman Ny medlem

  4. Jocke

    Jocke Medlem

    För att få reda på vilken storlek som krävs är ju det enklaste att följa lindspöjkens råd och testa horisontellt. Eller använd dig av redan befintlig skrift, typ reklamskyltar och liknande.1000 fot = 300 meter, så titta ut någon bra reklamskylt som går bra att läsa från 300 meters håll, så får du en känsla för storleken.

    Angående färg och material så är nog det viktigaste att ha bra kontrastverkan, typ vitt mot svart, gult mot svart eller kanske svart mot vitt. Även här har du hjälp av reklamskyltarna. Att ha skarpt avgränsade bokstäver, och inget kludd, är nog en av de viktigaste sakerna.

    Till sist beror det ju på underlaget, vilket material du ska använda. Ska du skriva på ett hus, på en gräsmatta eller i skogen?
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Lundberg, kom du fram till något? :)
     
  6. allan.emren

    allan.emren Medlem

    För några år sedan flög jag från Vårgårda till Bromma en vinterdag. Någonstans i trakten av Eskilstuna fick jag syn på ett fält där någon att gått i snön och bildat bokstäver. Så att säga släpat benen efter sig. Det som man kunde läsa var: Kalle jag älskar dig!

    Följt av ett hjärta.

    Det var nog betydligt billigare än 150 000 kr

    Hälsningar

    Allan
     
Laddar...

Dela sidan