Dagen D närmar sig med stormsteg

Diskussion i 'Artiklar' startad av Fredrik, 10 Augusti 2011.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 1 medlem.
  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Ursprungligt publiceringsdatum: 2006-06-03
    Ursprunglig artikelförfattare: Fredrik

    Idag, den 3 juni, genomförde jag en EK-flygning med huvudsyftet att upprätthålla min flygtrim inför uppflygningen i övermorgon.

    Vädret bestod av en hel del sol och rätt så kraftiga vindar (20 kt) på lite höjd. Idag fick jag också ett tydligt exempel på vad vinden har för inverkan på flygplanet och avdriften och hur jag tvingas korrigera kursen för att behålla min planerade bana över marken. Väldigt lärorikt! Ofta flyger man kanske när det är svaga vindar och då går man miste om sådana här erfarenheter. Det kändes bra att jag fick de här förutsättningarna innan uppflygningen. Alla vindar som är svagare än den jag hade idag är en bonus vid uppflygningen.

    [​IMG]

    Så här dagarna innan är det annars många tankar som far runt i mitt huvud. Det kan jag konstatera. Känner mig väldigt fokuserad på uppflygningen. Jag förmodar att det är stundens allvar som börjar ge sig till känna!

    [​IMG]

    Jag har förberett mig genom att läsa igenom teorin i valda delar. Sedan ser jag certifikatet som en biljett till att på egen hand få fortsätta självutbilda mig i flygningens konst. Det finns så mycket att lära sig, inte minst genom erfarenheter som själva flygningen ger upphov till, men även från de personer som har större erfarenhet än jag själv.

    [​IMG]

    Rapport kommer efter genomförd uppflygning...
     

    Bifogade filer:

    • 28.jpg
      28.jpg
      Filstorlek:
      45.6 KB
      Visningar:
      15
    • 29.jpg
      29.jpg
      Filstorlek:
      32.2 KB
      Visningar:
      14
    • 30.jpg
      30.jpg
      Filstorlek:
      46.1 KB
      Visningar:
      15
Laddar...
Liknande trådar
  1. airborne
    Svar:
    3
    Visningar:
    3,530

Dela sidan