En fråga om märkligt kapitel innom Nav-luftisprov

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Johan_89, 15 September 2009.

  1. Johan_89

    Johan_89 Ny medlem

    Hej

    I dag har jag skrivit mitt luftis prov i navigationen. Det gick mindre bra. När jag fick mitt examinations-resultat blev jag... förvirrad.

    Jag hade fått 2 frågor som gick under kapitlet: "General properties of miscellaneous" - (Översatt: Generella rekvesita av blandat) - min reaktion - WTF??

    Vad är det för kapittel? Det måste vara ett mycket viktigt kapitel, då jag fick 2 frågor om det, men inte en enda med exempelvis "Flight computer" (Vind snurra och Fart/Höjd snurra)

    Någon som kan hjälpa mig att reda ut begreppen?

    Tack på förhand /Johan
     
  2. FL95

    FL95 Medlem

    Delämnet som du menar skall nog vara "General properties of miscellaneous types of projections", vilket blir "Allmänna egenskaper hos olika typer av (kart-)projektioner".
    Detta är en relativt stor del av navigationsteorin, men har inte jättestor betydelse i praktiken för en VFR-pilot.
    Luftisproven slumpar frågorna ur en frågebank och det kan bli vilka frågor som helst. Jag fick faktiskt exakt samma fråga två gånger när jag skrev mitt nav-prov...

    /Daniel
     
  3. Johan_89

    Johan_89 Ny medlem

    Helt rätt. Jag fick svar från T-S i dag, och det är precis som du skriver Daniel.

    Mvh Johan
     
Laddar...

Dela sidan