Flygfyren tangerar 700 medlemmar!

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 24 November 2009.

  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Det är glädjande att se att Flygfyrens 700e medlem har registrerat sig. Vi hälsar Marcok varmt välkommen!

    Mvh
    Fredrik
     
  2. Jocke

    Jocke Medlem

    Woohoo! :tupX2

    Vad fick han? En tårta med 700 ljus?
     
  3. PilotDreams

    PilotDreams Medlem

    700 är ju bra!

    ...men man undrar ju var alla andra flygare är... ?

    Nu är det ju inte direkt flygväder varje dag så... hitta hit borde de ju klara av.

    Du får väl köra en NAV annons som de kan klura ut och hitta hit :tupX2
     
  4. Jocke

    Jocke Medlem

    En sak som vore kul att veta var hur många som är inne här en normal dag. Det skrivs ju inte så jättemycket, men det kanske är många som är inne och tittar? Finns det nån statistik på hur många som är inne, inloggade respektive oinloggade?
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tjena Jocke,

    Jag kan bekräfta att det är som du säger. Det är en hel del som är inloggade men som inte gör något avtryck. Det är sannolikt många som går in på sidan men som inte loggar in. I nuläget kan man enbart få ut statistiken via databasen. Det är så jag håller koll.

    Sedan vad gäller aktiviteten på sidan så går det i vågor. En funktion som jag vet bidrar till en ökad aktivitet är e-postutskick om när nya trådar har postats i forumet, för de som har valt att prenumerera på det. Dock har jag inaktiverat denna funktion eftersom den inte har varit helt stabil senaste tiden.

    Många av de här sakerna kommer att bli mycket bättre så fort den nya plattformen är på plats.

    Den finns även en psykologisk aspekt på det hela. Mycket aktivitet på sidan föder ännu mer aktivitet på sidan och vicea versa.

    Det kanske vore något! :)

    Mvh
    Fredrik
     
  6. TOC

    TOC Ny medlem

  7. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Det har jag ingen färsk statistik på i detta nu. Något jag tycker är intressant att mäta är hur stor del av medlemmarna som återkommer till Flygfyren minst en gång varje månad. Att man sedan väljer eller inte väljer att skriva posta ett inlägg eller skapa en ny diskussion kan ju bero på en mängd faktorer.
     
Laddar...

Dela sidan