General questions..

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Housh, 9 Januari 2008.

  1. Housh

    Housh Ny medlem

    Hej flygisar!

    1) Jag undrar hur lätt man får ett styrmansjobb efter full trafikflygar utb?
    Hur ser arbetsmarknaden ut för nyutbildade piloter?
    Hur är konkurransen?
    Har hört att det finns gott om piloter som började flyga runt 40-50 talet som sakta men säkert är på väg mot sina slut?

    2) Vilket plan är bäst att ha en TR på? B737-NG lr A320-321?

    Vh H.
     
  2. edlundarn

    edlundarn Ny medlem

    Just nu är det ganska många som lyckas få jobb då arbetsmarknaden ser bra ut, men det behöver den inte göra imorgon. Det underlättar klart att få jobb om du har en type rating samt din personlighet spelar stor roll har en flygskola sagt till mig.
    Har också hört att det finns endel "gamlingar" i branchen men det vet jag inte så mycket om.
    Vet piloter genom klubben som fort jobb på en gång efter sin utbildning, och en och annan som fått samla timmar ett tag.
    Flyglärare verkar det för övrigt vara en jävla brist på, bli det om du vill flyga!

    Bäst är väl svårt att säga, men jag tror det har tillverkats fler 737:or än vad Airbus har tillverkat flygplan.
    Sen finns det visserligen mycket gamla exemplar av den.

    :)
     
  3. Housh

    Housh Ny medlem

    Tack för ditt långa svar!

    Det här med att man ska knyta band och marknadsföra sig för att få jobb...

    Pratade med en vän som råkar vara trafikflygarpilot, han sa att det är bra att knyta band för att lättare få pilotsjobb... Visst är det lättare med hur svårare är det att söka jobb utan dom där "banden" (Hur mycket (%) lättare är det att få jobb med dom där såkallade 'banden'=

    Vh Housh.
     
Laddar...

Dela sidan