Gratis test: Skarpare karta SVF + TMA-kartan

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Martin Trankell, 6 Oktober 2020.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Martin Trankell på Svenska Flygfält och TMA-kartan här.

Jag skulle vilja berätta att vi för inte så länge sedan publicerade en ny version av vår app av Svenska Flygfält och TMA-kartan. Den nya versionen inkluderar både Svenska Flygfält och den digitala TMA-kartan i en och samma app samt prenumeration.

Jag är medveten om och är enig med den kritik som riktats mot den digitala TMA-kartan under åren som passerat. Vi har tagit tillvara på detta och vi har nu rott i hamn vad jag tycker är en klar förbättring av verktyget. Primärt har vi äntligen övergått till en vektorbaserad karta, vilket gör att den lågupplösta kartbilden i inzoomade lägen är ett minne blott. Vi har även infört en del andra mindre förbättringar i hur intressepunkter listas och visas i kartan samt utökat den geografiska täckningen med bland annat Bornholm. Planeringsverktygen är också anpassade så att kurser och distanser nu går att ta ut ur kartan.

Vi på Pilotshop är medvetna om att många av er som flyger med digitala kartprodukter övergått till Skydemon, Air Nav Pro och andra jättebra produkter. Vi tycker samtidigt att TMA-kartan tillsammans med Svenska Flygfält utgör ett bra paketalternativ för er som primärt flyger inom Sverige. Vi har även ett antal kartpunkter som är unika för oss, exempelvis modellflygområden, lokala bullerrestriktioner vid mindre flygfält för att nämna några.

Jag förstår att tröskeln för att testa appen kan vara lite stor med tanke på priset, så vi erbjuder gärna provkonton för er som vill ladda ned appen och kika hur den ser ut. Om det är intressant så är ni välkomna att höra av er till mig på martin@pilotshop.se. Jag ordnar då ett personligt konto till er som ni sedan kan använda för att logga in.

Jag bifogar även två bilder nedan som jämför kartan i appen före och efter uppdatering.

Information om appens funktioner samt lite fler bilder finns i vår manual här: ksab.net/manual

Med förhoppning om återkoppling och feedback. Tack och ha en fin flyghöst!

Med vänliga hälsningar
    Martin Trankell
    martin@pilotshop.se

Bifogade filer:

• Gillar Gillar x 1
  2. Dunder

Dunder Ny medlem

Ser snyggt ut. Flyger själv med Skydemon men testar gärna appen och ger er återkoppling....

3. Hej Dunder. Det är bara mejla så ordnar jag ett konto åt dig!

Laddar...

Dela sidan