Haveri i Norrköping

Diskussion i 'Nyhetstips' startad av hans_p, 23 November 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tråkigt. Den där flygplansindividen känner jag till mycket väl.
     
  3. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Skönt att det gick bra!! Flygplan finns det flera att köpa..
     
  4. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    • Gillar Gillar x 1
  5. andreasvibo

    andreasvibo Aktiv medlem

    De misslyckade startförsöken får mig att tänka på att man på vissa Rotax 912-installationer behöver dra av till 25 % gas eller tomgång, för att motorn ska kunna återstarta. I så fall ska det finnas med i nödchecklistan. Vi har en Zephyr i klubben, så nästa gång jag får tillfälle ska jag testa huruvida vårt plan förmår att återstarta med gasreglaget på 75%. (På plattan, stänga bränslekran, vänta tills motorn dör, öppna bränslekran, nödchecklista, återstartsförsök med 75 % gas)
     
Laddar...

Dela sidan