Haveri i Vallentuna

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av akg1486, 7 Juli 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. akg1486

    akg1486 Aktiv medlem

  2. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

  3. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Skall bli intressant att höra mer om det där. Anledningen som uppges slår mig som något udda, om man inte skall läsa det som att piloten meddelade vindvridningar som anledning efter det att olyckan inträffade. Som det står skrivet får jag intrycket av att piloten rapporterade detta innan olyckan men det känns då väldigt udda hur det ändå blir ett landningsförsök med olycka som följd.

    Kanske jag som läser det konstigt bara? Känns verkligen mycket rimligare att det skulle vara en orsak som piloten uppgett först efter olyckan.
     
  4. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Tids nog säger väl Havkom något?
     
  5. control

    control Välkänd medlem

    De har fullt upp, fem haverier nu på ganska kort tid...
    ps. Ytterligare ett skäl till att inte haverera är pappersarbetet som blir efteråt ;)
     
    • Gillar Gillar x 1
  6. Olle#one

    Olle#one Medlem

    Numera utreder väl inte Haverikom olyckor om det inte medfört personskador eller stor förstörelse.
    KSAK, EAA resp. Segelflyget gör lite egna utredningar om det känns befogat.
     
  7. Larscho

    Larscho Moderator

    Nej, det stämmer inte. Det där beror på vilken typ av luftfartyg som havererat. Är det normalklass så ska Havkom utreda, KSAK utreder UL, EAA utreder X-klass och Segelflyget sitt.
     
Laddar...

Dela sidan