Ipad-hållare, tips och ideer

Diskussion i 'Flygteknik' startad av Mikael Olsson, 10 Augusti 2019.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Mikael Olsson

    Mikael Olsson Medlem

    Hej alla

    Hur brukar ni andra göra, ha ipaden i knät på kneeboard, på Yoken eller med en hållare någonstans?

    MIn Mini brukar jag ha på mitt kneeboard, men det blir lite svettigt vissa dagar, har kollat runt på Yoke Holders men har inte testat själv.

    Se bild på den jag menar..
    . s-l1600.jpg

    MIcke
     
  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    087238C4-2553-40A7-A37D-2E9A45A512A2.jpeg Jag har kört tre varianter (kneeboard, sugpropp på rutan, på yoke). Nu kör jag mest monterad på yoke. Finns att köpa på ksab.
     
    Senast redigerad: 10 Augusti 2019
    • Gillar Gillar x 1
  3. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Jag gör likadant som Jonas.
     
  4. Mikael Olsson

    Mikael Olsson Medlem

    Kanon - tack. Minns ni vilken längd ni har på armen finns lite olika på KSAB...
     
  5. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Är inte hemma nu för att kolla storlek, men jag hade den korta eller mellanarmen (6/9cm) först som jag köpte på KSAB som passade bra i de maskiner jag flög då. Men passade inte den maskin jag flyger nu. Köpte den längsta (15cm tror jag) på Clas Ohlson som funkar kanon.
     
    • Gillar Gillar x 1
  6. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Jag använder en ledad arm. Det är nästan nödvändigt om man vill ha upp plattan på rimligt höjd för att titta på.
     
    • Gillar Gillar x 1
  7. maolo

    maolo Ny medlem

    Har en RAM mount med svanhals och sugkoppfäste till ipad mini. Stabilt och framförallt flexilbelt gällande placering.
     
Laddar...

Dela sidan