Länkar fungerar ej i IAIP på www.lfv.se

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 26 Maj 2007.

  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Hej.

    Jag sitter och letar efter flygplatsinformation i IAIP på www.lfv.se men det går inte så bra för tillfället.

    På den aktuella sidan (http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_70_30____37039.aspx#Arlanda) som jag är inne på så visas inte procedurerna som länkar som de normalt ska göra. Jag har provat att öppna aktuell sida både i Mozilla Firefox och Internet Explorer utan att procedurerna blir klickbara.

    Någon som kan verifiera mitt problem och se om samma fel dyker upp? Någon som har råkat ut för detta tidigare?

    Mvh
    Fredrik
     
  2. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Fungerar perfekt i min ända av nätet.
    Kontrollera din Acrobat Reader så att det inte är där som felet ligger.

    MVH
    Håkan
     
  3. MikeESSL

    MikeESSL Ny medlem

    Jag upplever samma problem, både i Mozilla och IE. Brukar fungera perfekt på jobbet, men här hemma har det varit problem till och från under en längre period (om inte minnet sviker mig :))

    Hälsningar
    Micke P
     
  4. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Håkan, i mitt fall tror jag inte att det rör sig om något fel i själva Acrobat reader. Det är steget innan jag kommer dit, när en procedurlänk ska visas, som inte fungerar. Länkarna är helt enkelt inte länkar. Väldigt konstigt.

    Kan du posta en direktlänk till Stockholm/Arlanda >> Text*.pdf så får vi se om jag kommer åt den pdf-filen fysiskt till att börja med.

    Bra, då är jag inte ensam om att ha detta mystiska fel! :)

    Mvh
    Fredrik
     
  5. MattiasNN

    MattiasNN Medlem

    Fungerar bra hos mig IE7.

    Här en pdf-länk från önskad sida.
    2-7 Taxi procedures arrival
    http://www.lfv.se/upload/ANS/AIP/AD/AD2/ES_AD_2_ESSA_2_7_en.pdf


    /Mattias
     
  6. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

  7. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Hmmmm.....konstigt.
    jag har provat nu igen på morgonen och allt fungerar fint hos mig,
    Kan det var inställningar i eventuella brandväggar eller någonting sådant?

    Jag skulle prova med att rensa bort alla gamla cookies och tempfiler som ligger och skräpar och sedan prova på nytt.

    Jag använder IE7 och F-secure som virusskydd/brandvägg.

    MVH
    Håkan
     
  8. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Det är gjort nu! Det som är så märkligt är ju att länkarna är klickbara på sidan innan där jag väljer för vilken flygplats jag vill visa procedurerna.
     
  9. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Skicka en fråga till webmastern på luftis.
    Det måste ju fungera för alla, speciellt nu då det finns funderingar på att överge AIP i pappersform.

    MVH
    Håkan
     
  10. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Så får det bli!
     
  11. Danny

    Danny Ny medlem

    Vill bara tillföra att det fungerar finfint här.Den enda som kan vara luftis fel är om det inte går att högerklicka och ladda ned dokumenten. Att dokumenten kommer upp i era respektive läsare i ett adobe reader-fönster är helt och hållet en lokal funktion i era datorer och inget som luftis kan påverka. Hos mig går det utmärkt att högerklicka på länkarna och ladda ned resp. dokument så jag tror tyvärr inte att det är luftis problem.
     
  12. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Har du då någon konstruktiv idé om vad det skulle kunna vara för fel?!

    Jag var ju faktiskt inte ensam om problemet. MikeESSL har haft samma fel tidigare.

    Har för övrigt skickat ett mail till Lfv med felsymptom. Inväntar svar.
     
  13. Danny

    Danny Ny medlem

    Det finns många saker det kan vara och utan att ha datorn är är det nog väldigt kinkigt att reda ut. Dels kan det ha hänt någon med installationen, dels finns det inställningar om hur resp. webbläsare skall hantera filer som laddas ned (om de skall visas, läggas i separat fönster, visas inuti ett webbläsarfönster osv.

    Vet ju inget om din dator och så men om du kontaktar mig privat kanske jag kan hjälpa dig.

    Men det viktiga är att du kan använda funktionen Spara som... så att du kan lägga filerna på hårdisken och titta på dem separat i läsaren. Det är egentligen det enda som luftis kan garantera. Därmed kan du läsa alla filerna och det var ju målsättningen. Det andra är "bells and whistles" ligger i var och ens dator.

    Det är ju så att när program skall integreras i varandra på det här sättet så att du skall kunna starta ett program i ett annat program och hämta hem en fil i det senare programmet som egentligen begärdes nedladdning från i det förra programmet så är det en hel del som skall fungera. Det är lätt att det blir någon fnurra.
     
Laddar...

Dela sidan