Lunch i Linköping?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av SE-AFB, 4 Januari 2009.

  1. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    Det ryktas om lika fint väder (i mellansverige) i morgon som idag. Varför då inte flyga igen? Startar från Bromma och siktar söderut. Varför inte luncha i Linköping? Nu till problemet, om man bortser från alternativen på flygplatsen, var lunchar man trevligast och i rimlig närhet gåendes?

    Ett litet test av Flygfyren...kommer jag hinna få ngt bra svar innan T/O?

    PS. Om nu någon har det där superfina förslaget om Norrköpingslunch istället, så är jag såklart idel öra!
     
  2. Kalle

    Kalle Medlem

    Restaurang Albatross i flygterminalen brukar ha bra luncher. Flera alternativ att välja mellan och vill man finns det även möjlighet att boka affärslunch.

    Bäst bara att kolla se de har öppet nu efter nyår och allt...

    Flygrestaurangen i Norrköping har också bra renomé så det borde ju funka utmärkt om du hellre vi stanna där.

    Hm. Jag ser nu på deras hemsida att Albatross inte öppnar förrän den 7...
    http://www.albatrossab.se/

    Då har jag inga förslag, tyvärr.
     
  3. Knorren

    Knorren Medlem

    Tja det tar inte så lång tid att ta sig ned på byn i Lkpg med lokalbussen (om man inte vill gå 15-20 min) och då skulle jag välja Ming Palace härliga asiatiska lunchbuffé!
     
  4. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    Sådärja, det var snabbt agerat! Tack för förslag, men nu tänkte jag mig att prova ngt mer lokalt och mer exotiskt än flygplatsrestaurang.

    Något annat inom promenadavstånd?

    Ös på!
     
  5. Knorren

    Knorren Medlem

    Får jag ordning på bil nr 2 (vars batteri frös sönder under julveckorna...) så kan jag kanske ställa upp med marktransport :))
     
  6. Laban

    Laban Ny medlem

    Välkomna till LFK på förhand måste jag väl i så fall säga. Varför inte kika in i klubbhuset och avnjuta en äkta jag-skiter-i-vad-jag-äter-bara-jag-får-flyga lunch?

    LFK kan erbjuda följande lunch alternativ från frysen i klubbhuset:
    Billys Pizza á 15:-
    Micro Paj á 25:-
    Micro Mat á 30:- (?)
    Dricka 6:-

    M.m. :laugh

    Skulle inte detta duga erbjuder sig undertecknad med glädje som lunchvärd inklusive transport. Min SAAB 9-5 är typad för 1PIC + 4 PAX, blir ni fler så kan det bli problem.

    PM'a mig så kan vi byta telefon nummer och göra upp detaljerna, får jag bara "färdplan" innan 11:00 Lokal (10:00 UTC) så bör det ordna sig.
     
  7. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Det här låter ju väldigt spontant och roligt! Jag har faktiskt bokat en kärra imorgon för en liten sväng så med det här initiativet kan jag lika gärna kvista över till Linköping och äta lunch :)

    Säg till vad ni bestämmer er för!

    Mvh,
    Fredrik
     
  8. Knorren

    Knorren Medlem

    Nu blir jag ju sugen att lufta SK50 då! :)
     
  9. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    Nu börjar det arta sig...;-) En startklar 9-5'a, ett nästan fungerande alternativ, en inflygande chefredaktör (och CAVOK).

    Vi (som är 2) planerar att starta med SE-GBY från Bromma lite efter tio (beroende på hur snabbt och smärtfritt dagislämningen går...). Kanske framme på LFK efter lite rundturer på vägen vid cirka ungefär sisådär halvtolv? Återfärd planerad till runt tvåtiden (dagishämningen i Stockholm..).

    Antar att LFK har finfina resurser även på förplägnadsfronten, såsom nu redan nämnda obligatoriska Billy etc, men det vore som sagt lite trevligt att prova ngt mer lokalt.
     
  10. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Nu har jag konfererat lite med Laban per telefon. Skulle vi kunna säga så här att ankomst till ESSL sker mellan 1130 och 1200? Därefter åker vi iväg och äter på lämpligt ställe.

    Mvh,
    Fredrik
     
  11. Laban

    Laban Ny medlem

    Spontan Fly-in, kul :)

    Lite att tänka på runt ESSL
    http://www.lfk.se/flygning/lokala_regler/
     
  12. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    30 pilar. Nästan alla åt olika håll. Skönt med utmaningar. Förmodligen ganska självförklarande om man sett det på flygkartan. Det får bli en utskrift och tummen i spåret. Man vill ju inte skämma ut sig.

    Vi siktar på våra cirkatider, så får vi se. Kanske ännu fler som hinner se här och dyka upp?
     
  13. Laban

    Laban Ny medlem

    Haha, bilden kanske förvirrar mer än den hjälper inser jag när den skall förklara för utomstående :). Syftet är egentligen kortfattat att hålla trafikvarvet borta från stan.

    Tornet kommer nog hålla rätt på Er. Ser ut att bli Bana 29 (idag som de flesta andra dagar) med tanke på vinden. I min kristallkula ser jag scenariot:
    In via Gistad till väntläge Rystad såvida du inte får gå direkt till medvindslinje för landning.

    Har ni tur så är det nån 39:a uppe och leker också, alltid kul att ligga i varvet med de fräsiga pojkarna.
     
  14. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Go'morron allihopa! Hoppas alla är taggade! :) Nu ska jag ut till klubben och sätta i motorvärmaren på kärran så att den är redo för start om några timmar.

    Vi hörs!

    /F
     
  15. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    Hej igen. Jag har tyvärr fått förhinder och dessutom ligger det tunga dimmoln över vinterstockholm, tillsammans med en TAF som inte lovar bättre utsikter förrän senare. Min pilotkollega väljer därför istället en lokal tur, när vädret bättrat sig.

    Det ser ut som att vädret är bättre hos er, så jag hoppas ni får ihop en lunch ändå. Det vore kul om ni avrapporterade. Kul att det iaf går att planera så snabbt och spontant. Tack för er östgötiska gästfrihet!
     
  16. Laban

    Laban Ny medlem

    Ja det var verkligen synd! :( Men vi fick ju i alla fall öva planering ^^

    Vi får försöka igen en annan gång, borde ju planera något större nån gång. Flygfyren BBQ på Stegeborg en fin sommardag eller nått :)
     
  17. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Som sagt, det går fler tåg. Nu har vi bevisat att det går att vara spontana på forumet med kort varsel! :)

    Färdplanerna är klara och inlämnade. Nu ska jag ta och bege mig ut till klubben och tina upp den frusna kärran!

    Mvh,
    Fredrik
     
  18. Laban

    Laban Ny medlem

    Ja jisses... Kommer nog lite inressant dokumentation vad det lider från dagens lunch som genomfördes utan VIP'sen från Bromma :)

    Vi snackar sol, kyla, revbensspjäll och 300g hamburgare, frost, borstar, kalla fingrar, omvärdering av beslut, varmhangar m.m.

    :tupX2
     
  19. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Nu har även jag kommit tillbaka in i värmen efter en snabb "stint" tillbaka till ESSP :)

    Det som skulle bli en mycket kort ToR-flygning mellan ESSP-ESSL blev till ett litet äventyr och på köpet fick (blev vi som var där) några erfarenheter rikare. Mer om dessa erfarenheter kommer i en artikel tillsammans med lite fotomaterial.

    Mvh,
    Fredrik
     
  20. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    Men vad har man nu lurat in er i? Anar rimfrost på vingarna? Ser fram emot rapporter!
     
Laddar...

Dela sidan